این‌روز‌ها حضور دوباره پیش‌کسوتان عرصه تئاتر ایران را به این حوزه می‌شنویم. پس از خبر بازگشتن حسین فتحی این‌بار داریوش ارجمند پس از سال‌ها دوری از تئاتر قصد دارد امسال در مقام کارگردان یکی از آثار نمایشی خود را در صورت توافق با اداره کل هنرهای نمایشی روی صحنه ببرد.

این بازیگر سینما، به مهر گفت: «حدود سه سال است قصد دارم نمایشی به صحنه ببرم که به دلایل گوناگون هنوز میسر نشده است. اما قصد دارم امسال در صورت توافق اداره کل هنرهای نمایشی یکی از متون خود را در مقام کارگردان اجرا کنم.»

ارجمند با اشاره به اینکه به زودی گفت‌و گوهایی با مدیر کل هنرهای نمایشی و مدیر تئاتر شهر خواهد داشت، افزود: «امیدوارم بتوانم امسال اثری به صحنه ببرم، چون دلم برای تئاتر بسیار تنگ شده است. سال‌ها پیش در نمایش «دندون طلا» داود میرباقری بازی کردم و آخرین کارم در مقام کارگردان به دوران پیش از انقلاب بازمی‌گردد.»

وی در پایان اظهار داشت: «در این سال‌ها تنها به عنوان کارشناس تئاتر استان خراسان در حوزه تئاتر فعالیت کرده‌ام. کار کردن و نمایشی روی صحنه بردن سخت است. همانطور که برای متولیان و سیاستگذاران نیز شرایط سخت است، برای هنرمندان هم این شرایط وجود دارد. امیدوارم این سختی‌ها مرتفع شود و بتوانم امسال در صحنه تئاتر حضور داشته باشم.»

داریوش ارجمند سال ۷۸ در نمایش «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری در سالن اصلی تئاتر شهر به همراه اصغر همت، زنده‌یاد مهدی فتحی و تعدادی دیگر از هنرمندان عرصه تئاتر به ایفای نقش پرداخته است.