طرحی برای ریشه‌کن کردن نابسامانی‌های اقتصادی

رییس جمهوری در پیام نوروزی خود در آغاز سال جدید از آماده شدن طرح بزرگ تحول اقتصادی برای ریشه کن کردن نابسامانی‌های موجود در عرصه اقتصاد خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به این طرح به‌زودی به اطلاع ملت ایران خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد، در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۸۷ نوروز را به همه ایرانیان، کسانی که نوروز را می‌شناسند و آن را جشن می‌گیرند و همه بشریت تبریک و تهنیت گفت. احمدی‌نژاد در بخشی از پیام نوروزی خود با ذکر این نکته که در طول سال ۸۶ بیش از دو برابر سال‌های مشابه کار، سازندگی و پیشرفت انجام شد، گفت: در این سال پروژه‌های بزرگ صنعتی، عمرانی، علمی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی و اشتغالزا به اجرا درآمد.

وی در این پیام تصریح کرد: به فضل الهی ملت ایران در طول تاریخ همواره موحد بوده است. این ملت همواره از اندیشه الهی و ادیان به ویژه از کامل‌ترین آنها، اسلام ناب هم تبعیت کرده است و هم با همه وجود و صادقانه از آن صیانت کرده است.

احمدی‌نژاد نوروز امسال را بسیار زیباتر دانست و افزود: نوروز ۸۷ مقارن با آغاز امامت موعود، یگانه و عزیز هستی، حقیقت آفرینش و جان جهان، حضرت صاحب الزمان و با میلاد حقیقت همه زیبایی‌ها، پیامبر رحمت و عشق، الگوی جاودانه و مظهر همه خوبی‌ها، پیامبر گرامی اسلام و فرزند برومند ایشان امام جعفر صادق (ع) است.

وی سال ۱۳۸۶ را سالی سرشار از نعم الهی و تلاش و نشاط برای ملت بزرگ ایران برشمرد و گفت: سال گذشته، سالی همراه با پیروزی‌های پی در پی، افتخارآفرین، امیدبخش و پیشرفت‌های خیره‌ کننده در سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ بود. در طول یک سال بیش از دو برابر سال‌های مشابه کار، سازندگی و پیشرفت انجام شد. پروژه‌های بزرگ صنعتی، عمرانی، علمی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی و اشتغالزا به اجرا درآمد.

رییس جمهوری اضافه کرد: رشد بالای اقتصادی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری از دستاوردهای این تلاش بزرگ است. اصلاحات ساختاری به سرعت ادامه یافت.

به گفته احمدی‌نژاد در عرصه سیاست خارجی عزت و اقتدار ملی و پرچمداری صلح و امنیت، حقیقتی به نام ملت ایران بر بام جهان ثبت و در پایان سال، صحنه عظیم انتخابات عزت آفرین شد. به گونه‌ای که امروز چهره نورانی ملت بزرگ ایران به عنوان پیشگام نور و روشنایی، اعتماد به نفس و ایستادگی در جهان می‌درخشد و ملت ایران با سرعت، صلابت و عزم ملی و انگیزه‌های الهی و بشردوستانه این مسیر نورانی را ادامه خواهد داد.

رییس دولت نهم در عین حال تصریح کرد: ‌البته متاسفانه در طول سال ۸۶ مشکلاتی هم داشتیم. به‌خصوص در بخش اقتصاد به‌رغم همه تلاش‌ها و ابتکارات و کارهای انجام شده، ایجاد اشتغال، جهش صادرات غیرنفتی، توزیع سهام عدالت و کارهایی که برای افزایش قدرت خرید گروه‌های کم درآمد انجام شد و البته منجر به بهبود نسبی وضعیت جمع کثیری از هموطنان گرامی ما شد؛ اما به علت تورم در سبد مصرفی خانوار، جمع زیادی از هموطنان هم دچار مشکل بودند.

وی گفت: در کنار همه پیروزی‌ها و شیرینی‌ها، غم و غصه مشکلات این هموطنان گرامی در دل ما ماند. فرزندان شما در دولت به طور شبانه روزی و پیوسته در تلاشند تا وضعیت را اصلاح کنند. البته می‌دانید که ما در حال یک نبرد همه جانبه هستیم. در خارج از کشور فشارهای ناشی از تحولات بزرگ اقتصادی، رکود کم سابقه و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در جهان و در کنار آن بداخلاقی برخی از دشمنان ما و در داخل هم برخی کج رفتاری‌ها را مشاهده کردیم. اما به فضل الهی در تلاش هستیم تا با یاری ملت و همت جوانان و خدمتگزاران بر این مشکلات فائق بیاییم.

احمدی نژاد به تهیه طرح جامع رفع نابسامانی‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در طول سال ۸۶ دولت در یک کار بسیار فشرده و مستمر با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان، یک طرح بزرگ تحولی اقتصاد را آماده کرده است. طرحی برای ریشه‌کن کردن نابسامانی‌های موجود در عرصه اقتصاد، ریشه‌کنی برخی ویژه خواری‌ها، تبعیض‌ها، ناکارآمدی‌ها در تولید و در توزیع منابع بانکی و ثروت، در توزیع یارانه‌ها، در جمع‌آوری مالیات و در توزیع کالا.

به گفته رییس‌جمهوری این طرح آماده شده است و انشاءا... اطلاعاتش به استحضار ملت عزیز ایران خواهد رسید و با توکل بر خدا و با یاری ملت بزرگ ایران اجرا خواهد شد.

تحولات بزرگ اقتصادی در سال جدید

رییس‌جمهوری در نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید نیز بر انجام تحولات بزرگ اقتصادی، اصلاح ساختارها و انجام منظم سفرهای استانی در سال جدید تاکید کرد.

احمدی نژاد در این جلسه با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری، بر ضرورت تسریع و سامان در انجام کارهای بزرگ از جمله تحولات اقتصادی، اصلاح ساختارها، به روز شدن کارها و فعالیت‌ها و برنامه کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و نیز انجام منظم سفرهای استانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی با حفظ استقلال کشور باید فعالیت‌ها و گسترش مناسبات با سایر کشورها تداوم یابد، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در این سال با همت، جدیت و پشتکار نسبت به پیشبرد امور اقدام کنند.

۲۰ پیروزی بزرگ در سال ۸۶

رییس‌جمهوری شامگاه بیست و هشتم اسفند ۸۶ نیز در دیدار کارکنان یگان حفاظت ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه بیش از ۲۰ پیروزی بزرگ که در سال ۸۶ نصیب ملت بزرگ ایران شده که آرایش سیاسی دشمنان به هم ریخته است، تصریح کرد: به فضل الهی این پیروزی‌ها در سال ۸۷ مضاعف خواهد شد.