انیمیشن جیم کری در یک روز 13میلیون دلار فروخت

انیمیشن سینمایی «هورتن صدای یک هو می‌شنود دکتر سوس» جمعه در نخستین روز اکران در ۳۹۵۴ سینمای آمریکای شمالی با۲/۱۳‌میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم شد. به گزارش مهر، ورایتی اعلام کرد «هورتن» را جیمی هیوارد و استیو مارتینو کارگردانی کرده‌اند و داستان درباره فیلی به نام هورتن با صدای کری است که روزی در جنگل صدایی می‌شنود و به زودی پی می‌برد این صدا از سیاره‌ای کوچک می‌آید که خانه موجوداتی به نام «هو» است.

هوها در معرض خطر قرار دارند و دنبال کسی هستند که به آنها کمک کند. هورتن در تلاش برای دفاع از آنها با تمسخر دیگر حیوانات جنگل مواجه می‌شود. استیو کارل، کارول برنت و ویل آرنت دیگر صداپیشه‌های این فیلم انیمیشن هستند که بر مبنای کتاب دکتر سوس نویسنده و کاریکاتوریست آمریکایی ساخته شده است. «هورتن» پس از «عصر یخ: ذوب» که سال ۲۰۰۶ در اولین روز اکران ۸/۲۱‌میلیون دلار فروخت و «عصر یخ» که سال ۲۰۰۲ در روز نخست نمایش به فروشی ۵/۱۳‌میلیون دلاری دست یافت، سومین فروش یک فیلم انیمیشن در اکران پیش از تابستان را داشت و به نظر می‌رسد تا پایان امروز (یکشنبه) از «عصر یخ» جلو بزند که فروش آن در سه روز اول ۳/۴۶‌میلیون دلار شد. فیلم «۱۰ هزار سال پیش از میلاد» ساخته رولند امریش که هفته پیش رده نخست جدول را از آن خود کرد، روز جمعه با از دست دادن ۶۱درصد تماشاگران خود در ۳۴۱۰ سینما حدود ۹/۴‌میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در هشت روز اول اکران به ۷/۴۹‌میلیون دلار رساند.

«هیچ وقت کوتاه نیا» که یکی دیگر از فیلم‌های تازه به نمایش درآمده این هفته است، با ۲/۳‌میلیون دلار فروش در ۲۷۲۹ سینما رده سوم جدول را از آن خود کرد. این فیلم به کارگردانی جف وادلو با بازی شان فریس و جیمون هونسو، درباره یک نوجوان شورشی است که زیر نظر یک استاد هنرهای رزمی با بازی هونسو آموزش می‌بیند. رده چهارم جدول فروش از آن کمدی «سفر جاده‌ای دانشکده» با بازی مارتین لورنس شد که در هفته دوم نمایش با از دست دادن ۳۹درصد تماشاگران خود در ۲۷۰۶ سینما ۲/۲‌میلیون دلار فروخت. این فیلم در هشت روز اول اکران ۶/۱۸‌میلیون دلار فروش داشته است. تریلر سیاسی «موضع مسلط» با بازی دنیس کواید و فورست ویتکر نیز در چهارمین هفته اکران روز جمعه در ۲۷۶۱ سینما حدود ۷/۱‌میلیون دلار فروش داشت که ۲۵درصد کمتر از هفته پیش بود. مجموع فروش این فیلم به ۵/۵۵‌میلیون دلار رسیده است. تریلر ترسناک و درجه R «روز قیامت» ساخته نیل مارشال با بازی رونا میترا، باب هاسکینز و الکساندر سیدیگ در اولین روز نمایش با ۶/۱‌میلیون دلار در ۱۹۳۶ سینما ششم شد.