دنیای اقتصاد- به گفته رییس ستاد تبصره ۱۳، بنزین آزاد از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین به صورت آزمایشی عرضه می‌شود و پیش‌بینی ما این است که با جمع‌بندی نتایج اجرای طرح در ایام نوروز در صورت امکان و فراهم بودن شرایط، طرح عرضه بنزین آزاد در کنار بنزین سهمیه‌ای در سال آینده ادامه می‌یابد، در غیر این‌صورت خاتمه می‌یابد. عرضه بنزین آزاد در نوروز قطعی شد

رییس ستاد تبصره ۱۳ گفت:اعضای کمیته سوخت ستاد تبصره ۱۳ درباره نحوه محاسبه قیمت با استفاده از روش‌ها و فرمول‌های موجود بحث می‌کنند تا بتوانیم بنزین آزاد را با پایین‌ترین قیمت ممکن عرضه کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی هاشمی در حاشیه همایش مدیران استانی ستاد حوادث غیرمترقبه کشور گفت: بیشتر اعضای ستاد تبصره ۱۳ با اصل عرضه بنزین آزاد موافق هستند؛ اما درباره روش‌ها و اصل قیمت‌گذاری بحث‌های مختلفی وجود دارد که این تصمیم تا آخر هفته اعلام می‌شود. رییس ستاد تبصره ۱۳با اشاره به اینکه اصل و کلیات عرضه بنزین آزاد در ایام نوروز تایید شده است و درباره قیمت‌گذاری و عرضه آن در بازار بحث وجود دارد گفت: اگر از نظر قیمت مناسب به توافق برسیم، بنزین آزاد با حداقل قیمت در ایام نوروز عرضه می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تا پایان این هفته دراین‌باره تصمیم‌گیری می‌شود افزود: بنزین آزاد از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین به صورت آزمایشی عرضه می‌شود. رییس ستاد تبصره ۱۳ افزود: پیش‌بینی ما این است که با جمع‌بندی نتایج اجرای طرح در ایام نوروز در صورت امکان و فراهم بودن شرایط، طرح عرضه بنزین آزاد در کنار بنزین سهمیه‌ای در سال آینده ادامه می‌یابد در غیر این صورت خاتمه می‌یابد. هاشمی گفت: با توجه به پیش‌بینی انجام شده در خصوص عرضه بنزین سهمیه‌ای و همچنین عرضه بنزین آزاد نوروزی و اضافه شدن سهمیه بنزین زودتر از موعد برای تردد خودروها در ایام نوروز مشکلی به وجود نخواهد آمد. وی یادآور شد بنزین آزاد نیاز بخش محدودی از افراد جامعه است.