برنامه محیط‌زیست سازمان ملل دستورالعمل استفاده از نام «خلیج‌فارس» را به منظور جلوگیری از تکرار اشتباه در انتشارات آینده خود صادر کرد. به گزارش ایسنا، در پی اعتراض پژوهشگر جوان ایرانی سید محمد مهدی حسینی، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق محیط‌زیست دانشگاه شهیدبهشتی به استفاده از نام جعلی خلیج عربی به جای نام خلیج‌فارس به دفتر مرکزی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و ابراز تاسف این سازمان از اشتباه پیش آمده و اقدام برای اصلاح آن، این سازمان به منظور جلوگیری از تکرار این مساله در انتشارات آینده خود، «دستورالعمل ویرایشی» (Editorial Directive) را به واحدهای انتشاراتی خود ابلاغ کرد. حسینی که در ادامه تلاش‌های خود برای حذف نام جعلی «خلیج عربی» با مقامات مسوول این سازمان در نایروبی در تماس بوده است،‌ خواستار ضمانتی برای جلوگیری از تکرار این اشتباه شد که مشاور ارشد حقوقی این سازمان خانم آونا رامل بولسکا در نامه‌ای به وی خبر صدور این دستورالعمل را اعلام کرد و به وی از اتخاذ تدابیر کافی برای ممانعت از این اشتباه اطمینان داد.

همچنین قرار است که در آینده نزدیک، نسخه‌ای از چاپ اصلاح‌شده کتابی که این سازمان به اشتباه نام «خلیج عربی» را به جای «خلیج فارس» استفاده کرده بود، برای وی ارسال شود.

حسینی از حدود ۹ ماه پیش با مجوز رسمی از دفتر مرکزی برنامه محیط‌زیست سازمان ملل در نایروبی ترجمه این کتاب را که اولین کار جامع در حوزه «حقوق بین‌الملل محیط زیست» به شمار می‌آید، آغاز کرده است.