لیلا اکبرپور- علی لاریجانی، دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد از مجلس هشتم به عنوان مجلس سرنوشت ملی یاد کرد و گفت: مجلس آینده به دور از تهدیدات خارجی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او با بیان تحلیلی از شرایط پیرامونی و بین‌المللی ایران اظهار داشت: هر چند مجلس فعلی دارای پتانسیل‌های برجسته‌ای است، اما کشور ما از ظرفیت تهدید‌زدایی برخوردار شده و دیگر تهدید خارجی نخواهیم داشت. لاریجانی درخصوص مسائل اقتصادی ایران و نقش مجلس در ساماندهی آن گفت:‌ ایران دارای ذخایر فراوانی است اما در قوانین کشور مواردی وجود دارد که با اصول سرمایه‌گذاری در تعارض است و به جای تشویق در امر سرمایه‌گذاری مردم را به سمت فعالیت‌های دلالی سوق می‌دهد.

او با یادآوری تلاش دولت‌ها در مهار نرخ تورم تاکید کرد: بدون توسعه سرمایه‌گذاری، مهار نرخ تورم ممکن نیست.

لاریجانی که از استان قم نامزد شرکت در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شده است، در این خصوص به خبرنگار ما گفت: نامزد شدن چیز بدی نیست؛ ضمن اینکه گذراندن بخش مهمی از زندگی در شهر قم موجب تعلق خاطر به این شهر شده است. او از قم به عنوان پایتخت فرهنگی ایران نام برد و اظهار داشت: قم به عنوان شهری مذهبی می‌تواند در دنیایی که زیست اسلامی از بعد فردی و اجتماعی جذابیت خود را حفظ کرده است، تاثیر بسزایی در دنیای اسلام و حتی بیرون از آن داشته باشد.

او از مرحوم آیت‌ا... بروجردی به عنوان یکی از مفاخر شیعه نام برد و یادآور شد: ابتکارات جالب آن مرحوم دنیایی را تکان داد و امروز همان الگو به عنوان گفت‌وگوی ادیان باب شده و در صحنه‌های بین‌المللی مطرح می‌شود. به گفته او قم با یک شهر نمونه اسلامی فاصله دارد و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری و توسعه شهری این فاصله را از میان برداریم.

لاریجانی تاکید کرد: مردم قم از امکانات اولیه شهری محروم هستند و امکانات فرهنگی آن در سطح پایینی است که باید توسعه آن با سرعت بیشتری اجرا شود.

لاریجانی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران نیز به صراحت گفت: در یک کلام لج‌بازی سیاسی است و ادعاهایی که به گوش می‌رسد، در متن دیگری نهفته است.

او ادامه داد: آنان در ظاهر نگران انحراف هستند،اما در باطن نمی‌خواهند ایران به این علم دست یابد و تمام صحبت‌ها به همین موضوع ختم می‌شود.