می‌خواهند از شرش خلاص شوند

این روزها، اینکه برنامه‌ای پایش به تلویزیون باز شود و درگیر بازی حذف‌ها و ممیزی‌ها نشود، مساله عجیبی است. پس از ماجرای دنباله‌دار ممیزی‌ها در «ساعت شنی» این بار نوبت «یک مشت پرعقاب» است که وارد چرخه حذفیات شود.

اصغر هاشمی، کارگردان این سریال، به ایسنا خبر از حذف ۲۰درصد از سریال داده است و عنوان کرد: «این کار باعث از هم پاشیدن شیرازه آن شده و از بین رفتن ریتم و آشفتگی در شخصیت‌ها را موجب شد». چند شب پیش بود که بینندگان «یک مشت پرعقاب» مجبور به پذیرش تغییر بازیگر یک نقش در بعضی صحنه‌ها شدند بی‌آنکه در گریم بازیگر تازه، اثری از چهره بازیگر اول دیده شود، اما این تنها مساله‌ای نبود که در پخش سریال خلل وارد کرد. هاشمی گفت: «چرا با یک اثر این‌گونه برخورد می‌شود؟ گذشته از حق کارگردان و سایر عوامل، حق مخاطب چه می‌شود و چرا باید شاهد سریالی ناقص باشد؟!»

در حالی که ورود به رسانه‌ای چون تلویزیون با وجود سخت‌گیری‌های بسیارش کار ساده‌ای نیست و در حالی که قبل از ساخت مجموعه نظارت‌ها بر فیلم‌نامه و کلیات اثر با دقت اعمال می‌شود، باز هم اطمینانی در کار نخواهد بود که حاصل ماه‌ها زحمت یک تیم، ناگهان با ممنوعیت پخش روبه‌رو نشود و حتی در بهترین شرایط به بازی حذفیات وارد نشود. کارگردان یک مشت پرعقاب به گلایه گفت: «مدیران براساس ضرورت‌های مدنظر خود این‌گونه برنامه‌ریزی می‌کنند و به نظر می‌آید چندان برای آنها اهمیت ندارد که سریال مخاطب داشته باشد و به نظر می‌رسد مدیران تمایل دارند هر چه زودتر پخش سریال را به پایان برسانند و از شرش خلاص شوند.