حسن گلاب
نگاه سوم - حمید فرخ‌نژاد تصمیم‌اش را گرفته. تلفن‌اش روی پیغام‌گیر است و با هیچ واسطه‌ای هم حاضر به مصاحبه نمی‌شود.

او که فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است، با بازی در نقش به یاد ماندنی «فرهان» در «عروس آتش» نامش بر سر زبان‌ها افتاد و فرخ‌نژاد که برای یکی شدن با نقش نیازی به پنهان کردن لهجه آبادانی‌اش ندارد، برای این نقش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر در هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.
آخرین تجربه تماشاگران از بازی‌های او، حضور در سریال تلویزیونی «حلقه سبز» ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا» است. گرچه حلقه سبز نتوانست توقع مخاطبان و منتقدان مشکل‌پسند را برآورده کند، اما حضور حمید فرخ‌نژاد در نقش یک روح کافی بود تا خیلی‌ها هم که میانه‌ای با تلویزیون نداشتند، هر شنبه مخاطب سریال حاتمی‌کیا شوند. با وجود دشواری تغییراتی که بازیگر نقش روح به فراخور گذر زمان باید در رفتار و حتی نمایش در درونیات شخصیت اعمال می‌کرد، بازی فرخ‌نژاد در نقش یک روح رو به تکامل با طنازی‌ها و حتی کودنی‌های خاص آن شخصیت خیلی زود توانست جای خودش را در میان مخاطبانی که با وجود افت‌و‌خیزهای دیگری و کند آهنگی «حلقه سبز» از دیدن این مجموعه دلزده می‌شدند باز کند.
او که فعالیت حرفه‌ای‌اش در حوزه سینما را با بازی در فیلم «در کوچه‌های عشق» به کارگردانی «خسرو سینایی» آغاز کرد. این روزها سرگرم بازی در فیلم «پوسته» به کارگردانی «مصطفی آل‌احمد» است.