بیش از 108فیلم برای تلویزیونی‌ها

نگاه سوم- در نوروز ۸۷، شبکه‌های سیما در پخش فیلم‌های تلویزیونی با هم رقابت می‌کنند. از این میان سهم فیلم‌های ایرانی که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، ۲۸اثر است که حدود ۸۷ فیلم خارجی هم در تلویزیون به نمایش در می‌آید.

«فهرست بوکت» با بازی «جک نیکلسون» و «مورگان فریمن»، از شبکه اول سیما پخش خواهد شد. این فیلم که در زمره پرفروش‌های سینما بوده است، درباره بیماری سرطانی است که سعی دارد از باقی‌مانده عمر خود به بهترین نحو استفاده کند. «گانگستر آمریکایی» جدیدترین ساخته ریدلی اسکات کارگردان فیلم «گلادیاتور»‌است که پنجشنبه، ۸ فروردین‌ماه، با موضوع قاچاق مواد مخدر روی آنتن می‌رود.

«کرور جسیمی جیمز» با بازی برادپیت اول فروردین پخش خواهد شد.

فیلم سینمایی «لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» از شبکه چهار پخش خواهد شد. این فیلم که توسط بهمن قبادی کارگردانی شده است داستان نوجوانی پرجنب‌و جوش است که بزرگان روستا را مجاب به نصب ماهواره می‌کند.

«اثیری» ساخته محمدعلی سجادی هم از فیلم‌های شبکه‌ ۴ خواهد بود که با بازی خسروشکیبایی، امین حیایی، هانیه توسلی و ... به حوادث عجیبی می‌پردازد که در خانه «خورشید» و «سمندر» دو شخصیت داستان، اتفاق می‌افتد.

فیلم‌های «فراموشی» و «آرامش در میان مردگان» هم از دیگر برنامه‌های شبکه چهارم سیما هستند.

اما در میان فیلم‌های نوروزی سیما، آثاری به چشم می‌خورد که نه تنها زمان زیادی از ساخت و نمایششان نمی‌گذرد، بلکه می‌توان از آثار موفق سینمای جهان به شمارشان آورد.

فیلم «پرستیژ» ساخته «کریستوفر نولان» یکی از آنها است که ۲۸ اسفند در شبکه اول سیما نمایش داده می‌شود. «پرستیژ» روایت ماجرایی است مربوط به اوایل قرن بیستم که در ۱۲۰ دقیقه در لندن اتفاق می‌افتد.

کریستین بیل، هیو جکمن، اسکارلت جوهانسون، دیوید بووی، مایکل کین و پیتز پرابو بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

پایبند نبودن به قانون کپی‌رایت برای تماشاگران ایرانی زیاد هم بد نیست، چرا که به همین زودی می‌توان «آنجا خونی ریخته خواهد شد» که از برندگان جوایز اسکار امسال بود، را در برنامه‌های نوروز ۸۶ مشاهده کرد. این فیلم را پل توماس اندرسون کارگردانی کرده است.

نوروز ۸۷ و برنامه‌های سیما

شبکه‌های مختلف سیما در پخش فیلم در نوروز ۸۷ با هم رقابت می‌کنند. با نگاهی به لیست فیلم‌هایی که در روزهای آغاز سال قرار است نمایش داده شود، می‌توان حدس زد که شبکه چهار با پخش فیلم‌های دیگری چون «آرامش مردگان»، «جوخه آخر»، «زندگی اسرار‌آمیز حروف»، «حرفه ایتالیایی»، «فراموشی» و... بینندگان بسیاری را مقابل خود داشته باشد.

فیلم‌های «تقاطع»، «شاخه گلی برای عروس»، «قلقلک»، «علی و دنی»، «بله‌برون»، «شعله ۲» و بیمار هم از جمله برنامه‌های شبکه سوم سیما هستند.

«دختری در قفس»، «هدف نامرئی»، «شب به خیر فرمانده»، «سریع‌ترین سرخ‌پوست جهان»، «راکت»، «گانگستر آمریکایی»، «کودکان افتخار» و «خاطرات فردا» هم در شبکه دوم سیما نمایش داده می‌شوند.

شبکه اول هم فیلم‌های «پسران آفتاب»، «لیست معترضان»، «روز سوم»، «چپ‌دست»، «تازه‌وارد»، «مرد ستاره»، «اکباتان»، «اندرسون جوان» و «تیرانداز» را نمایش می‌دهد و در شبکه تهران هم می‌توانید شاهد فیلم‌هایی چون «مظفرنامه»، «جنگ اژدها»، «مارها در هواپیما»، «عشق فیلم»، «گوشواره»، «هیچر»، «کمپ روز پدر»، «پنجاهمین نفر» و «مربای شیرین» باشید.