میترا یزدچی
نوروز و سفرهای نوروزی برای ورزشکاران مطرح چگونه است؟

آنانی که به قول معروف نه یک که چندین دست به دهانشان می‌رسد، برای تعطیلات نوروز 87 کدام شهر یا کشور را هدف گرفته‌اند؟ برای پاسخ به کنجکاوی‌های ما و بسیاری از شهروندان به سراغ برخی از ورزشکاران مطرح ملی رفتیم تا بدانیم «عید امسال را به کجا می‌روند؟» هر چند که بسیاری از این ورزشکاران (بخوانید همگی!) بی‌پولی را به رخمان کشیدند! اما برنامه‌هایی برای عید امسال در سر دارند:

فرانکفورت کیا
دوستداران و عاشقان دلباخته مهدی مهدوی‌کیا، نوروز 87 او را در فرانکفورت آلمان خواهند دید. لژیونر تیم‌ملی فوتبال ایران، ده سالی را روی چمن‌های سبز آلمانی توپ زده و نوروز امسال را چون باید در تمرینات اینتراخت فرانکفورت حاضر باشد، در آلمان خواهد ماند. مهدوی‌کیا سفره هفت سین امسالش را در کنار خانواده و در آپارتمان مجللش در فرانکفورت می‌چیند و قصد دارد سبزه‌های طبیعت آلمان را برای سیزده بدر گره بزند. کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ایران، بهترین رویداد زندگی‌اش را در نوروز 76 می‌داند که به ازدواجش منجر شد.

سلطان در ویلای شمال
سلطان فوتبال ایران، یک وجب خاک وطن را به کل کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ممالک دور و نزدیک نمی‌فروشد. پس نوروز 87، علی پروین را در ویلای شمالش خواهید دید. البته پسر خلفش را نمی‌دانیم، جوانی است و هزار آرزو و رویا که محمد پروین را به گشت و گذار داخلی و به احتمال زیاد خارجی می‌کشاند.

ساعی در پارک چیتگر
هادی ساعی را اگر از تیم‌ملی تکواندو هم اخراج کنند، هم‌نشینی با همسر و خانواده‌اش را در نوروز 87 از دست نخواهد داد. پس تا اینجا تکلیف لحظه تحویل سال برای قهرمان تکواندو کشور و عضو شورای شهر تهران روشن است. او خود می‌گوید: بهترین خاطرات و موفقیت‌های ورزشی‌اش در ایام نوروز رخ داده است و در بعضی از سال‌ها تمرینات و مسابقات تکواندو، همنشینی با خانواده در نوروز را از او گرفته است، اما امسال این فرصت را از دست نمی‌دهد. ساعی، برای سیزده به در نیز پارک‌های تهران را در نظر گرفته است. شاید باشگاه سوار کاری او در پارک چیتگر تهران جایی باشد برای گره زدن سبزه و به در کردن نحسی 13.

حسین رضازاده
یک اردبیل است و یک رضازاده، پس قوی‌ترین مرد جهان را نمی‌توان از مادر و زادگاهش جدا کرد. اردبیل اگر پایتخت ایران بود و تمرینات تیم‌ملی وزنه‌برداری در این شهر برگزار می‌شد، آن موقع تمام دنیا به کام حاج حسین بود. اما در نوروز 87 از مسابقات و تمرینات سنگینش برای رضا‌زاده چندان خبری نیست، پس بهترین فرصت برای مرد شماره یک وزنه‌برداری ایران است تا عید امسال را در دیار مادری بگذراند. او خود می‌گوید، تمام تعطیلات را در اردبیل خواهد ماند، اما تمریناتش را نیز دنبال می‌کند. وقتی از رضازاده، بهترین خاطره نوروزی‌اش را می‌پرسیم، به لاهیجان اشاره می‌کند که یکسال عید نوروز را برای آمادگی تیم‌ملی در این شهر گذرانده و خاطره به یاد ماندنی در ذهنش باقی گذاشته.

جباری و زیارت
از مجتبی جباری، هافبک استقلال، اگر بپرسید از شمال و جنوب و شرق و غرب ایران کدام را برای نوروز امسال در نظر گرفته است، سمت راست نقشه ایران را نشانتان می‌دهد. مجتبی چند سال گذشته را با مصدومیت سر کرده، پس وقتی از او می‌پرسیم «دوست داری سال 87 را چگونه آغاز کنی؟» می‌گوید: «به زیارت حرم امام رضا(ع) می‌روم و برای تیم‌ملی و استقلال سالی پر از موفقیت آرزو می‌کنم. پس از آن هم با خانواده به گشت‌وگذار در مشهد خواهیم پرداخت».

دایی؛ اول آلمان بعد تهران
علی دایی و تیمش، نوروز امسال را درگیر مسابقات لیگ برتر هستند. اما او می‌گوید، عید امسال سفری به آلمان خواهد داشت. سفری تفریحی یا کاری را نمی‌دانیم و او نیز چیزی نگفت. دایی می‌گوید، سپس به تهران می‌آید تا در تمرینات سایپا حضور داشته باشد.