تعدادی از آثار نایاب «چارلز دیکنز»، شامل یک صفحه دست‌نویس از داستان «کاغذهای پیک ویک» و تصاویری از «اولیور تویست» اثر بیل سایکن در یک حراج به فروش می‌رسد. انتظار می‌رود که این آثار حدود ۲میلیون دلار در تاریخ ۲ آوریل در حراج آثار هنری کریستی به فروش برسد. چاپلین در فهرست سیاه هیتلر

کتاب تبلیغاتی نازی‌های آلمان که قرار است این هفته به مزایده گذاشته شود دربردارنده اطلاعاتی است که نشان می‌دهد چارلی چاپلین نیز در فهرست سیاه آدولف هیتلر قرار داشته است.

میشل باتای درگذشت

میشل باتای، نویسنده فرانسوی، و خالق بیش از بیست رمان، دیروز در سن ۸۱ سالگی در حومه پاریس درگذشت. وی جایزه ادبی استاندال را در سال ۱۹۴۷ بابت اولین رمانش به نام پاتریک دریافت کرد. میشل باتای جایزه ادبی «ژان کوکتو» را نیز در سال ۱۹۷۰ دریافت کرده بود.

ناشران عرب از بخش ارزی حذف شدند

به دلیل قدرتمند شدن جریان نشر کتاب‌های عربی در ایران، ناشران عرب برای همیشه از بخش ارزی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حذف شدند و برای همیشه، آثارشان را در بخش ریالی نمایشگاه کتاب عرضه خواهند کرد.

آثار «ایران دورودی» در موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران اردیبهشت‌ماه سال آینده میزبان آثار سوررئالیستی «ایران دورودی» خواهد بود. به گزارش فارس، این نمایشگاه مروری خواهد بود بر آثار این هنرمند نقاش.