موافق و مخالف، طرفدار اکران سنتوری

لی‌لی اسلامی- فقط «داریوش مهرجویی» و تهیه‌کننده‌اش نیستند که مجوز اکران «سنتوری» را از وزارت ارشاد طلب می‌کنند، بلکه این روزها، اصول‌گرایان هم خواستار اکران فیلمی شدند که چندی است پایش به پیاده‌روهای شهر باز شده. بگذریم که منطق هواداران مهرجویی برای کسب مجوز اکران، با منطق کسانی که دل خوشی از او و فیلم‌هایش ندارند، زمین تا آسمان فرق می‌کند؛ اما دیگر مساله تمجید یا تقبیح ساخته او نیست، مساله خواست اغلب گروه‌ها برای اکران فیلمی است که تنها در جشنواره فجر سال گذشته، توانست بر روی پرده سینما دیده شود.

دلیل اکران فیلم، چه نمایش آخرین دستاورد مهرجویی باشد یا چه به قول روزنامه «سیاست روز» آگاهی مردم باشد، از اینکه «چگونه فرهنگ و اعتقاداتشان در پای توهمات شبه فلسفی عاری از معنای محصل تئوریک ذبح می‌شود» پیشنهادها تنها به اکران سنتوری ختم می‌شود.

اما در مقابل خواست گروه‌های مختلف برای اکران فیلم، سکوت وزارت ارشاد است که تمام این پیش‌فرض‌ها را باطل می‌کند.

در حالی که چند روز پیش، سخنگوی قوه قضائیه، از پیگیری وضعیت «سنتوری» و فیلم‌هایی که چون او، قربانی بازار قاچاق شده‌اند خبر داد، «سنتوری» همچنان پای پیاده‌روها فروش می‌رود و طبق آخرین صحبت‌های تهیه کننده فیلم، مردم تاکنون وجهی در حدود ۹۴میلیون تومان به حساب مشترک تهیه‌کننده و کارگردان فیلم واریز کرده‌اند.