تمام مشکلات اجرا در فرهنگسرای بهمن را به خاطر احیای سالن ارزشمندی چون «شهید آوینی» به جان می‌خرم. همواره بر این باور بوده‌ام که تئاتر باید از حالت تمرکزگرایی بیرون بیاید و در تمام نقاط شهر جریان داشته باشد و امروز هم تمام مشکلات اجرا در فرهنگسرای بهمن را به جان می‌خرم؛ اما در عین‌حال دوست دارم کاری که سالیان سال برای آن تلاش کرده‌ام با حضور تماشاگران بیشتری اجرا شود. سازمان علاقه‌مند بود با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده تالار شهید آوینی برای برخی از اجراهای بزرگ، حرکت دوباره‌ای در زمینه اجرای تئاتر راه‌اندازی شود و به همین دلیل در مذاکرات اولیه ما قرار شد، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه انجام شود؛ اما به دلیل همزمان شدن با جشنواره فجر و بیماری آقای سرسنگی، جلسه مشترکی که قرار بود میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مرکز هنرهای نمایشی و مدیریت فرهنگسرای بهمن برگزار شود، به تاخیر افتاده است.

در این شب‌ها کسانی نمایش ما را می‌بینند که قبلا ترسیده بودند به تئاتر بیایند، اما دیدن این کار این انگیزه را در آنان به وجود آورد که بازهم به دیدن تئاتر بیایند به این ترتیب مخاطبان بالقوه تئاتر مخاطبان بالفعل تبدیل می‌شوند.

در هر حال با مدیریت فرهنگسرای بهمن به توافق رسیده‌ایم که در این رابطه کوشش مضاعفی صورت بگیرد تا تماشاگران بتوانند جذب این سالن بشوند که در نقطه‌ای بسیار دور قرار گرفته است.

*بخشی از گفت‌وگوی بهروز غریب‌پور کارگردان نمایش کلبه عمو تم با ایسنا