مترجم: شادی آذری

نام: استیون اسپیلبرگ
زمینه فعالیت: کارگردان
دستمزد: ۱۱۰میلیون دلار
اسپیلبرگ سال گذشته فیلم جنگ جهانی دوم کلینت‌ایست‌وود را تولید کرد. دو فیلم دیگرش که در سال گذشته تولید شد «پرچم‌های پدرانمان» و «نامه‌هایی از ایووجیما» نام داشتند. مجموع فروش این سه فیلم در سرتاسر جهان بالغ‌بر 173میلیون دلار بود. گفته می‌شود تقبل هزینه فیلم‌ها (تا 50درصد) توسط اسپیلبرگ تقریبا موفقیت هر فیلمی را که او می‌سازد تضمین می‌کند. به‌علاوه او در حال تهیه سه بازی برای شرکت‌ هنرهای الکترونیکی است.

نام: بردپیت
زمینه فعالیت: هنرپیشه
دستمزد: ۳۵میلیون دلار
این هنرپیشه خوش‌چهره سال گذشته به مدد نقش جدیدش در زندگی که پدرشون بود در کنار آنجلینا جولی سرفصل اغلب خبرها را به خود اختصاص داد. ماه مه گذشته آنجلینا جولی دخترشان را به دنیا آورد اما ده ماه بعد این زوج یک پسر ویتنامی را به فرزندی قبول کردند. در اوایل امسال آنها به نیواورلئاتر رفتند چون پیت می‌بایست فیلم جدیدی را در آنجا بازی می‌کرد. تابستان امسال او در فیلم 13پاراوشن ایفای نقش کرد.

نام: راشل ری
زمینه فعالیت: سرآشپز
دستمزد: ۱۶میلیون دلار
این سرآشپز معروف تلویزیون توانست با دستمزد بالای خود مرزهای آشپزخانه را بشکند. برنامه او بعد از برنامه اوپرا وینفری پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی شناخته شد. او در نشریه‌ای که هر ماه دوبار منتشر می‌شود نیز ستون مخصوص به خود را دارد. ری قراردادهای کلانی با شرکت‌های نابیسکو و دانکینز دونات منعقد کرده است. به علاوه در شبکه اینترنتی غذا نیز معروف‌ترین برنامه را به خود اختصاص داده است.

نام: تایگروودز
زمینه فعالیت: ورزش
دستمزد: ۱۰۰میلیون دلار
تایگر وودز اولین ورزشکار در تاریخ است که توانسته است ظرف یکسال 100میلیون دلار دستمزد بگیرد و تا حدودی آن را مرهون پولی است که از اسپانسر قدیمی‌اش، یعنی شرکت نایک دریافت کرده است. این غول ورزش گلف هم‌اکنون به کسب و کاری 600میلیون دلاری دست زده است. شرکت ژیلت، بابت هر تبلیغ 3میلیون دلار به او می‌دهد. همسرش الین اولین فرزند آنها را که دختری به نام سم الکسیز است در ماه ژوئن به دنیا آورد.

نام: دانیل رادکلیف
زمینه فعالیت: ستاره کودکان
دستمزد: ۱۵میلیون دلار
رادکلیف که بیشتر به عنوان ستاره فیلم هری پاتر شناخته شده است امسال با عرضه بخش پایانی هری پاتر دوباره در صحنه‌ها ظاهر شد. فیلم بعدی پاتر «دستور ققنوس» قرار است در ماه جولای اکران شود. اولین فیلم او در سال 2001 یعنی زمانی که او تنها 12سال سن داشت، دستمزد یک فوق ستاره بالغ را برای وی به بار آورد. او شش سال پیش 145هزار دلار دستمزد گرفت. گفته می‌شود او برای نقش تازه‌اش 14میلیون دلار دستمزد گرفت.

نام: جی‌کی رولینگ
زمینه فعالیت: نویسنده
دستمزد: ۳۲میلیون دلار
در شرایطی که طرفداران هری پاتر به طرز نفس‌گیری در انتظار بخش پایانی این داستان بودند، هالیوود برای پنجمین فیلم هری پاتر آماده می‌شد. فروش دی‌وی‌دی این داستان در سال 2005 که چهارمین داستان از این سری داستان بود، 259میلیون دلار بود. 3/1میلیون نسخه از این کتاب در سال گذشته به فروش رسید. یونیورسال استودیوز اعلام کرده است تا سال 2009 یک پارک با موضوع هری پاتر خواهد ساخت.