احتمال حضور افراد مستقل در لیست اصلاح‌طلبان

عضو ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان از احتمال قرار گرفتن افراد مستقل تائید شده که با تفکر اصلاح‌طلبی نزدیکی دارند در لیست ائتلاف خبر داد؛ اما گفت که هنوز تصمیم جدی برای انجام این کار گرفته نشده است. محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اعلام این خبر افزود: هنوز لیست ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران بسته نشده؛ اما در هر حال اولویت ابتدایی ما بهره گیری از حضور نامزدهای مورد نظر ستاد ائتلاف در لیست است و هنوز برای استفاده از افراد مستقل کاری عملی صورت نگرفته است. دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزود: پس از اتمام بررسی های نهایی شورای نگهبان که سوم اسفند نتایج آن اعلام شد، ستاد ائتلاف طی ارزیابی‌هایی که صورت داد، دریافت که به استثنای شهر تهران در ۷۰ تا ۸۰ حوزه انتخابیه امکان رقابت در انتخابات مجلس هشتم را دارد.

رییس کمیته ‌احزاب و تشکل‌های ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، درباره ائتلاف یا حمایت این ستاد از نامزدهای سایر گروه‌های اصلاح‌طلب نیز تصریح کرد: همان طور که از ابتدای حضور اعلام کردیم، نامزدهای مشترک زیادی برای حضور در انتخابات آتی خواهیم داشت و باتوجه به تعداد نامزدهای باقی مانده برای ما، بین ۸۰ تا ۹۰درصد با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب در نامزدها مشترک خواهیم بود. وی به تنظیم منشور اخلاق انتخاباتی از سوی وزارت کشور اشاره کرد و ادامه داد: منشور انتخاباتی به این معنا است که باید یک فضای سالم و رقابتی بین احزاب، کاندیداها و شهروندان به وجود آید و نباید این تنها در حد یک حرف یا شعار باقی بماند.

سلامتی ضمانت اصلی و اجرایی منشور اخلاق انتخاباتی را ایجاد اعتماد میان گروه‌های سیاسی، مردم و نامزدها خواند و خاطر نشان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که شرایط منطقی انتخابات برهم بخورد.