حمله به ایران هزینه بسیار بالایی دارد

سید حسن خمینی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه با اشاره به استقلال ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این استقلال هزینه‌هایی دارد. در همه جای دنیا هیچ‌کس هیچ چیز را مجانی به دست نمی‌‌آورد. اگر کسی بخواهد روی پای خودش بایستد، طبعا ممکن است به دل خیلی‌‌ها خوش نیاید، خیلی‌‌ها بدشان بیاید و ملت مجبور شود هزینه‌های استقامت و ایستادگی خود را پرداخت کند. من معتقدم به هر حال بحث دانش هسته‌ای یا ایستادگی عمومی مردم ایران یک مساله‌ای است که باید مطابق قانون با آن برخورد شود، نه مطابق آن‌چه دیگران می‌‌پندارند و توسط رسانه‌های جهانی تبلیغ می‌‌کنند. اگر واقعا تخلفی صورت گرفته می‌‌توانیم راجع به آن بحث کنیم. اما وقتی آقای البرادعی در نامه خودشان رسما می‌‌گویند تخلف چشمگیری در ایران صورت نگرفته، اساسا با ظن و گمان نمی‌‌توان یک ملت را از حقوق خودش محروم کرد.

وی همچنین در خصوص احتمال جنگ علیه ایران گفت: اگر واقعا مساله نظامی صورت بگیرد، این تنها ایران نیست که هزینه می‌‌دهد، بلکه مهاجمین هم هزینه‌هایی را پرداخت می‌‌کنند. من فکر می‌‌کنم که هر کسی هم که به مهاجمین کمک کند، این هزینه را پرداخت خواهد کرد و کسانی هم که مهاجمین را تشویق به این کار می‌‌کنند، هزینه را پرداخت می‌کنند. ولی ما احساس‌مان در ایران این است که مخالفان و دشمنان ما این حماقت را نمی‌کنند که به ایران حمله کنند، چون هزینه‌های بسیار بسیار بالایی خواهند داد.

سید حسن خمینی درباره حمله ایران به کشورهای همسایه در واکنش به حمله آمریکا گفت: من فکر می‌کنم کشورهای خلیج فارس و محدوده خاورمیانه می‌توانند رابطه بسیار برادرانه‌ای با هم داشته باشند و احساسم این است که به این سمت هم رفته‌ایم. به هر حال در مقایسه با ۱۲ سال پیش، روابط ایران با همسایه‌های خود که در محدوده خلیج فارس هستند، بسیار بسیار روابط بهتری است. نمی‌گویم در نقطه اوج واقع شده است، اما قابل قبول است و شیب مناسبی دارد. در دوره دفاع مقدس، مردم ایران گله‌های شدیدی نسبت به بعضی از کشورها داشتند که حمایت‌های غیرمعقول از عراق می‌‌کردند که بعدا هم خودشان بیشتر از همه ضرر کردند. اما بعد از آن به هر حال تاریخ و زمان جلو می‌‌رود و هیچ‌وقت در جا نمی‌زند. ما با خاطرات‌مان در جامعه نباید زندگی کنیم. ما باید با واقعیت‌های روز زندگی کنیم. برداشت من این است که مردم و دولت ایران پذیرفته‌اند که گذشته را فراموش کنند و دوستان ما هم در کشورهای عربی محدوده خلیج فارس می‌‌دانند که دولت ایران، ملت ایران و انقلاب ایران یک واقعیت غیرقابل انکار است.

نمی‌‌خواهم بگویم اگر احیانا به ایران هجمه‌ای شود، ایران بار مسوولیت را به دوش دوستان عرب خود و کشورهای دیگر بگذارد، اما مطمئن هستم که این اتفاق ناخودآگاه و بدون این‌که کسی بخواهد، می‌افتد. نمی‌‌شود در خانه کناری شما زلزله بیاید و این زلزله خانه شما را آسیب نرساند. امیدوارم که این اتفاق نیافتد.