هفته دوم فروش بزرگ سال هفت نگاه

نگاه‌سوم- پس از یک هفته فروش چشمگیر و در حالی که همچنان ۱۷۰اثر درخور توجه از نقاشانی برجسته همچنان به روی دیوار نگارخانه فرهنگسرای نیاوران است، امروز هفته دوم فروش بزرگ سال هفت نگاه آغاز می‌شود. در هفته نخست ۱۵۲اثر با قیمت ۲۵۳میلیون و ۴۵۸هزار تومان توسط ۴۰خریدار، خریداری شد که در این میان همچنان نقاشی کوروش شیشه‌ گران به قمیت ۱۵میلیون تومان گران‌ترین اثر به فروش رفته است.فاطمه بهرامی، با فروش هفت نقاشی که در هر یک از آنها اسب‌ها به تصویر کشیده شده‌اند، از نظر تعداد آثار به فروش رسیده در صدر فهرست قرار دارد، بر این معیار افسانه تائبی پنج اثر، بیتا فیاضی چهار اثر و هانیبال الخاص، گلناز قدیری، علیرضا سعادتمند، ساناز دزفولیان، مهدی سحابی، مرتضی دره‌باغی، حامد رشتیان، بهرام حنفی، ایرج شافعی، عادل یونسی، ناصر نورمحمدزاده و علی مشهدی‌الاصل هر یک با فروش سه اثر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که ۱۸ نقاش دو اثر و ۶۴نقاش یک اثر فروخته‌اند.

فروش جالب توجه هفت نگاه در حالی انجام پذیرفته است که این گروه برخلاف سال گذشته، اسپانسری برای خرید ندارد و تا امروز غیر خرید ۸۰میلیون تومانی موزه هنرهای معاصر و موسسه صبا، بیش از ۱۷۰میلیون تومان تابلو را ۳۸خریدار جزء و کلکسیونرهای داخلی خریداری کرده است.

هفته دوم فروش دومین نمایشگاه بزرگ سال هفت نگاه در موقعیتی آغاز می‌شود که آثاری از «علی‌اکبر صادقی، اسرافیل شیرجی، فرح اصولی، یدا... کابلی، نصرا... افجه‌ای، بهرام دبیری، نصرت‌ا... مسلمیان، گیزلاوار گاسینایی، صادق تبریزی، جلال شباهنگی، پرویز کلانتری، جلال‌الدین خرمی‌نژاد، بهروز دارش، فرشید مثقالی و... روی دیوار نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به انتظار خریدار نشسته‌اند. آثاری که به لحاظ قیمت در مقایسه با قیمت‌های بین‌المللی‌شان تعدیل شده‌اند و همگی از کیفیت قابل ملاحظه‌ای برخوردارند.

دومین نمایشگاه بزرگ سال هفت نگاه هشتم اسفند ۸۶ هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد کرد.