محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری، امروز به منظور دفاع از لایحه بودجه سال ۸۷ در جلسه علنی مجلس حاضر خواهد شد. ابوترابی ‌فرد که ریاست جلسه عصر‌ دیروز مجلس را بر عهده داشت، با بیان این مطلب گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ نطق موافقان و مخالفان را تنظیم کنیم تا امشب (دیروز) در شیفت سوم، اظهارات موافقان و مخالفان به پایان رسد و فردا (امروز) و در آغاز جلسه، سخنان رییس‌جمهوری و تصویب نهایی کلیات لایحه‌ بودجه را داشته باشیم.

محمدرضا باهنر، نیز در همین خصوص گفت: رییس‌جمهوری امروز برای دفاع از بودجه در مجلس حاضر خواهد شد.

گفتنی است، این اولین بار است که رییس‌جمهوری برای دفاع از کلیات لایحه بودجه شخصا در مجلس حاضر می‌شود. احمدی‌نژاد ۱۷ دی ماه سال‌جاری لایحه بودجه ۸۷ کل کشور را تقدیم مجلس کرد.

پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، نمایندگان در مدت ۱۰ روز پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه کردند و از ۲۷ دی به مدت ۱۰ روز این لایحه در هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی شد. کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه نیز تا ۱۷ بهمن، لایحه بودجه را بررسی و در بخش‌هایی آن را با تغییراتی تصویب کرد و از دیروز رسیدگی به گزارش نهایی این کمیسیون در صحن علنی مجلس آغاز شد و تعدادی از نمایندگان درباره لایحه بودجه دیدگاه‌های خود را در قالب موافق و مخالف بیان کردند.

پس از این گزارش و اظهارات موافقان و مخالفان کلیات بودجه، برای کلیات رای‌‌گیری می‌شود. با تصویب کلیات لایحه بودجه، مجلس بلافاصله وارد بررسی جزئیات آن خواهد شد.

براساس آیین نامه داخلی مجلس، ۱۵موافق و ۱۵ مخالف هر کدام به مدت ۲۰ دقیقه نظرات خود را درمورد کلیات لایحه بودجه مطرح خواهند کرد. سپس نماینده دولت در ۴۵ دقیقه به دفاع از لایحه پیشنهادی دولت می‌پردازد. به گفته هیات‌رییسه مجلس، بررسی لایحه بودجه سال ۸۷ تا اوایل اسفند ماه به طول می‌انجامد.