جرقه‌های کوچک در فاطمی
مهدیس فرقانی
خیابان فاطمی در منطقه شش شهری تهران واقع شده است. خیابان فاطمی از مراکز تفریحی، آموزشی، درمانی و خرید، خوبی برخوردار است، چراکه این خیابان در نزدیکی پارک لاله، مجتمع ورزشی حجاب، ساختمان پزشکان و سوپرمارکت‌های متعدد واقع شده است.

خیابان فاطمی در مرکز خیابان‌های ولیعصر، یوسف‌آباد، امیرآباد و کارگر جنوبی قرار گرفته و میدان جهاد (میدان فاطمی) در مرکز این خیابان واقع شده است. قیمت مسکن در این خیابان نسبت به شش ماه گذشته تغییر چشمگیری نکرده است، اما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
قیمت آپارتمان نوساز در خیابان فاطمی، هر مترمربع از دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان تا سه میلیون تومان و قیمت آپارتمان‌های چند سال ساخت که قدمت آن ۱۵ تا ۱۶سال ساخت است از یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان تا دو میلیون تومان است.
در این منطقه بازار مسکن، چند روزی است که از وضعیت راکد بودن خارج شده و مشاوران املاک این روزها شاهد انجام تعدادی معامله هستند و البته بیشتر متقاضیان برای اجاره آپارتمان مراجعه می‌کنند یا سعی دارند قرارداد خود را با صاحب‌خانه دوباره تمدید کنند که صاحب‌خانه‌ها هم، 20 تا 30درصد به اجاره واحدهای مسکونی خود اضافه می‌کنند.
قیمت هر مترمربع ملک کلنگی در این خیابان بین سه تا چهار میلیون تومان است این درحالی است که قیمت هر مترمربع ملک کلنگی در سال گذشته بین یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان بوده است.
قیمت هر واحد مسکونی در این خیابان بیشتر براساس قیمت مصالح ساختمانی و نوع امکانات تعیین می‌شود.