تئاتری‌ها هیچ مشکلی برای دیدن نمایش‌ها ندارند!؟

هنرمندان خانه تئاتر از وضعیت توزیع بلیت‌های جشنواره تئاتر فجر گلایه‌مند هستند، اما مسوول دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر اعلام می‌کند که اعضا خانه تئاتر برای دیدن نمایش‌ها نخواهند داشت. در حالی‌که هنرمندان خانه تئاتر از وضعیت توزیع بلیت‌های جشنواره تئاتر فجر گلایه‌مند هستند، امیرحسین حریری مسوول دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر درباره نحوه توزیع بلیت‌ها و کارت‌های جشنواره برای نهادهایی چون خانه تئاتر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: تا کنون در چند نوبت کارت و بلیت‌های جشنواره برای خانه تئاتر ارسال شده است و برای عموم اعضا و تمام اعضای هیات مدیره خانه تئاتر کارت «وی آی پی» صادر شده است. وی اضافه کرد: احتمالا سو‌تفاهم پیش آمده، از سوی دوستان خانه تئاتر به‌دلیل نحوه ارسال این بسته‌ها به درب منزل برخی از هنرمندان بوده است که در چند مورد به دلیل نبودن این افراد در منزل، بسته‌ها به دستشان نرسیده است ولی هیچ‌کدام از اعضای خانه تئاتر برای دیدن نمایش‌ها مشکلی نخواهند داشت. بنا بر این گزارش، ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر درباره عدم حضور اعضای خانه تئاتر در برنامه‌های جشنواره فجر گفت: برای شرکت در مراسم افتتاحیه هیچ دعوتنامه‌ای برای ما فرستاده نشد و تنها عصر روز چهارشنبه چند کارت وی آی پی فرستاده شد که مربوط به ما نبود و به همین دلیل آنها را پس فرستادیم. راد اضافه کرد: مشخص نیست این اشتباه از سوی چه مرجعی صورت گرفته است، اما به هرحال اعضای خانه تئاتر بلیت نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره را ندارند؛ به همین دلیل زمانی‌که کارت و بلیت در اختیار نداریم، طبیعتا نمی‌توانیم در جشنواره شرکت کنیم. اما اتابک نادری، مدیر تالار سنگلج درباره وضعیت سهمیه بلیت این تالار به ایسنا گفت: تالار سنگلج سهمیه بلیت خود را دریافت کرده است، اما وضعیت فروش روزانه ما مشخص نیست و به همین دلیل فروش روزانه نداریم.

مهدی مکاری، مدیر تالار مولوی نیز با تایید سخنان نادری عنوان کرد: سهمیه بلیت و همین‌طور تعداد محدودی کارت «وی آی پی» به ما ارائه شده است، اما سهمیه فروش ما مشخص نیست و به‌همین دلیل تالار مولوی فروش روزانه در گیشه ندارد؛ چراکه سقف فروش در بیرون از تالار مشخص شده است و گویا برنامه به شکلی تنظیم شده که با ازدحام بیش از حد تماشاگران روبه‌رو نشویم.

مدیر تالار مولوی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیتی که در بلیت‌ها و کارت‌های ارائه شده وجود دارد، در وهله اول اولویت در تالار با تماشاگرانی است که کارت یا بلیت دارند و در مرحله بعد تماشاگرانی که بلیت ندارند می‌توانند از نمایش‌ها دیدن کنند؛ چراکه معتقدیم در صورت وجود صندلی خالی هیچ تماشاگر علاقه‌مندی نباید پشت درب تالارها بماند. او همچنین به وجود برخی از ناهماهنگی‌ها در ارسال سهمیه بلیت سالن‌های نمایش اشاره کرد و به ایسنا ادامه داد: این ناهماهنگی‌ها موجب شد سهمیه بلیت‌ها با تاخیر به دستمان برسد، اما هم‌اکنون این سهمیه در اختیار تالار قرار گرفته است. مکاری در پایان مدعی شد: از سوی ستاد جشنواره تعدادی برنامه برای ما فرستاده و اعلام شده بود جدول‌ها را به قیمت ۵۰۰تومان به تماشاگران بفروشیم، اما بعد از مخالفت‌ ما با فروش جدول جشنواره اعلام کردند، فروش تنها ویژه تماشاگران عام است اما تماشاگران خاص مانند استادان دانشگاه، هنرمندان و خبرنگاران می‌توانند جدول جشنواره را به صورت رایگان دریافت کنند.