«آنجلینا جولی» وارد بغداد شد

«آنجلینا جولی» برنده جایزه اسکار بازیگری پنجشنبه به عنوان سفیر سازمان ملل وارد بغداد شد. به گزارش آسوشیتدپرس، «آنجلینا جولی» گفت: برای سرو سامان دادن به اوضاع مردم عراق باید یک برنامه‌ریزی منسجم انجام شود تا این کار از شدت خشونت‌ها بکاهد و مردم عراق را در آرامش قرار دهند.

سفیر حسن نیت سازمان ملل در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان بیان داشت: این مهم است که اکنون در عراق چه اتفاقی می‌افتد و مردم در چه وضعی به سر می‌برند زیرا شرایط این کشور بر کل خاورمیانه تاثیر خواهد داشت.

برنامه‌های جولی در بغداد دیدار با نخست‌وزیر عراق «نوری المالکی» و همچنین مسوولان سازمان مهاجرت عراق است.

بازیگر ضد بوش هالیوود، شهریور ماه امسال نیز در سفر به عراق و سوریه بر این مساله که عراقی‌ها باید نسبت به حقوق خود آگاه باشند، تاکید کرده بود.

این بازیگر ۳۳ ساله گفته بود: من به سوریه و عراق سفر کرده‌ام تا شاید بتوانم توجه جهانیان را به سمت این فاجعه انسانی (جنگ عراق) جلب کنم و بتوانم در جهت همکاری با کمیساریای عالی پناهندگان و شرکای آنها، حمایت دیگران را جلب نمایم.

«جولی» از جمله بازیگران هالیوودی است که با سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش مخالف بوده و پیش از این نیز در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که «بوش» با کارهایش آبروی ما را در سطح جهان برده است.