مژگان نعیمی
طی سال‌‌های گذشته شرکت‌های خودروساز به منظور جلب رضایت مشتریان خود و به دست آوردن بازار، تولید خودروهای اسپرت و جوان‌پسند را در دستور کار خود قرار دادند و هر ساله یک یا دو مدل از این نوع خودروها توسط شرکت‌های مطرح خودروساز به تولید می‌رسد؛ اما تولید خودروهای اسپرت ظاهرا به مذاق جوانان خوش نیامد و این خودروها به دلیل قیمت بالای آنها تاکنون نتوانسته در بازار، متقاضی چندانی برای خود دست و پا کند، اما گران بودن خودروهای اسپرت موجب نشد که جوانان از طراحی و ایجاد برخی تغییرات روی خودروهای ارزان‌قیمت دست بردارند.

به همین منظور اکثر جوانان با ایجاد تغییرات روی خودروهای خود سعی می‌کردند که بتوانند به مدل‌های مدنظر خود دست یابند.
پس از اسپرت کردن و ایجاد تغییرات بسیار روی خودروها، این بار طراحی خودروهای عجیب و غریب مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفت. به همین منظور طراحان جوان خودرو با استفاده از برخی وسایل کاملا مستعمل و استفاده از خودروهای اسقاطی سعی در تولید خودروهایی کردند که در هیچ شرکت خودروسازی به تولید نمی‌رسد.
در آخرین برنامه، این جوانان خوش‌ ذوق طراحی خودروهای به شکل کفش را به مرحله اجرا گذاشتند و با استفاده از خودروهای فرسوده طراحی و تولید این‌گونه خودروها را اجرایی کردند.
این گروه در نمایشگاهی کوچک، خودروهای عجیب خود را به نمایش گذاشته و نشان دادند که می‌توان با خودروهای اسقاطی نمایشگاهی از عجایب به راه انداخت.
نکته جالب این خودروها در آن است که این طراحان انواع مدل کفش را در طراحی خود لحاظ کردند و به منظور هرچه جالب‌تر کردن نمایشگاه خود، انواع خودروهای با مدل کفش اسپرت و پاشنه بلند را به معرض نمایش گذاشتند.