پژوی لوس
محسن گروسی
جایتان حسابی خالی بود؛ دوستان ایران خودرویی ما هفته پیش به سلامتی از شاهکار جدیدشان با نام پژو ۴۰۵SLX رونمایی کرده و بدین وسیله صنعت خودروی داخل و خارج را کلی شرمنده اخلاق صنعتی خود کردند.

عکس:هادی ذهبی
شاید باورتان نشود اما لحظه‌ رونمایی از SLX عزیز، ما آنقدر هیجان‌زده شده و در پوست خود وول می‌‌خوردیم که نزدیک بود اختیارمان را از کف داده و فریاد «SLX سرور BMW است» سر دهیم، البته به مدد دوستان ایران خودرویی عزیزمان، کنترل شده و به حالت عادی بازگشتیم.
شاهکار جدید ایران‌خودرو از لحاظ قیافه چیزی تو مایه‌های پرشیا و زانتیا و پژو ۴۰۵GLX بوده و راحت‌تر بگوییم خود را لوس کرده است.
دوستان ایران خودرویی ما معتقد و مفتخرند برای آنکه جوانان اسپرت‌باز وطنی زحمت مراجعه به مراکز اسپرت خودرو را متحمل نشده و کلی هم مایه تیله پیاده نشوند، اقدام به خلق این اثر صنعتی، آن هم با افزایش قیمتی ناچیز (5/1میلیون تومان ناقابل) کرده‌اند.
از جمله تغییرات ظاهری SLX عزیز، اینکه دو عدد چراغ مه شکن خفن روی آن نصب شده و جلوبندی و فرم سپر آن کمی تا قسمتی پا در کفش پرشیا کرده است.
فضای داخلی آن هم به گفته دوستان ایران خودرویی، 80درصد تغییر فرموده، هر چند که ما هر چه با چشمانمان (که فرق ژیان را از بنز تشخیص نمی‌دهد) SLX مذکور را بالا و پایین کردیم به جز تغییر فرم ظاهری صندلی‌ها و جنس روکش‌ آنها چیز خاص و عام دیگری ندیدیم، البته عزیزان ایران خودرویی لطف فرموده امکانات نصب ایربگ و ترمز ABS را روی شاهکار جدیدشان فراهم کرده‌اند که ظاهرا عملی کردن این امکانات، کمی برایتان خرج بر می‌دارد.
راست و دروغش گردن ما نیست، اما قرار است قیمت پایه ۱۳،۳SLX میلیون و ۵۰۰هزار تومان باشد و اگر ترمز ABSهم روی آن نصب شد با بهای ۱۴میلیون تومان به بازار عرضه شود.
هرچند که هیچ بد نیست تجربه شیرین(بخوانید تلخ) قیمت سورن در بازار یقه SLX جوان را گرفته و باز هم موجبات تیره و تار شدن روابط استراتژیک ما و دوستان ایران‌خودرویمان را فراهم آورد که امیدواریم این یکی ختم به خیر شود.
خیالتان راحت
یک وقت فکر نکنید که SLX عزیز نیز مانند اجداد خود، دارای روابط بسیار نزدیک و دوستانه با عزیزان آتش‌نشان بوده و با آنها رفت و آمد خانوادگی دارد. به هیچ وجه!
البته ما در لحظه رونمایی به لحاظ جوسازی‌هایی که نسبت به آتش‌‌زا بودن پژو ۴۰۵به راه انداخته شده بود، فاصله ایمنی خود با SLX نوظهور را حفظ کردیم. آخر از شما چه پنهان،‌ ترسیدیم سیستم سوخت‌رسانی این یکی نیز مانند اجدادش یک دفعه هوس حرارت کرده هوای چهارشنبه‌سوری به سرش بزند، که خدا را شکر به خیر گذشت و فعلا زنده‌ایم.


عکس: نسیم گلی


عکس: نسیم گلی، ایران خودرو؛ ۳ساعت قبل‌از رونمایی SLX