محمد البرادعی نسبت به هرگونه اقدام نظامی برای حل مساله هسته‌ای ایران هشدار داد. به گزارش ایسنا، محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون مصر اظهار داشت که اقدام نظامی برای حل مساله هسته‌ای ایران اوضاع را پیچیده خواهد کرد و منطقه خاورمیانه را به دور باطل خشونت خواهد کشاند.

البرادعی همچنین هشدار داد اگر ایران مورد حمله واقع شود به سوی تولید سلاح هسته‌ای کشیده خواهد شد؛ حتی اگر به دنبال تولید چنین سلاح‌هایی نباشد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به پیشرفت حاصله در مذاکرات در خصوص مساله هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد که این مساله در سال جاری میلادی حل‌وفصل شود. برخی کشورها از جمله آمریکا ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای تحت پوشش برنامه هسته‌ای غیرنظامی متهم کرده‌اند و این اتهامی است که تهران بارها آن را تکذیب کرده است.

البرادعی که انتظار می‌رود پایان فوریه گزارش خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران و سفری که به ایران داشت به شورای حکام ارائه کند گفته است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال حصول پیشرفت در تکمیل مسایل باقی مانده در موضوع هسته‌ای است.