پاسخ امیر شهاب رضویان به شورجه

«امیر شهاب رضویان»، کارگردان سینما در پاسخ به نامه «جمال شورجه» عضو هیات انتخاب جشنواره بیست و ششم فیلم فجر از سیاسی دانستن نامه ۴۵ سینماگر به معاون سینمایی توسط وی انتقاد کرد. رضویان درنامه خود نوشته است: هم صنف گرامی و هم دانشکده‌ای اسبق آقای جمال شورجه، حدودا بیست سال پیش بود که دفاعیه‌ات توی آمفی‌تئاتر دانشکده سینما تاتر برگزار شد، فیلم «بکوبید دهل‌ها» را ساخته بودی. مستند خوبی بود. خوشبختانه پس از آن فیلمساز شدی و مدیر نشدی؛ اما قربانت گردم، با پاسخی که به نامه‌ ۴۵ سینماگر داده‌ای، از مقام فیلمسازی به جایگاه مدیریتی تغییر مکانت داده است.

این همه جدیت به خرج داده‌ای تا این نامه‌ ساده را نقد کنی؟ به نظرم آمد که بی‌دلیل به جای مقامات مسوول قرار گرفته‌ای! در ادامه این نامه می‌خوانیم: ما به سادگی از مدیران و سیاستگذاران فرهنگی خواسته‌ایم که به این بخش از سینما که فیلم‌هایش مهجور مانده و بر خلاف نظر دوستان، مخاطب خودش را هم دارد، توجه کنند، اما نمی‌دانم شما چرا بر آشفته شده‌ای؟

به گزارش فارس او در این نوشته آورده است: مساله‌ برخورد با فیلم‌های جشنواره فجر گوشه‌ کوچکی از نامه‌ کوتاه ما بود و داعیه این را هم نداشته‌ایم که همه‌ فیلم‌های جشنواره را دیده‌ایم، فقط خواسته‌ایم به مقوله نمایش فیلم‌های فرهنگی نگاهی دوباره انداخته شود و خوشبختانه بزرگ‌ترهای این سینما هم حمایتمان کرده‌اند، عزت‌ا... انتظامی، علی نصیریان، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، عباس گنجوی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، پرویز پرستویی، کیومرث پوراحمد، فاطمه معتمدآریا و بسیاری از دوستان نیز که هم نسل ما نیستند با ما هم صدایی کرده‌اند و البته جای شما و بسیاری از سینماگران در این درخواست صنفی خالی بود و هست.

من هم مثل شما تجربه انقلاب و جنگ را دارم و همه کسانی هم که این نامه را امضا کرده‌اند؛ زاییده و بزرگ شده‌ این آب و خاک هستند و هیچ‌کدام هم در نیویورک و لس‌آنجلس و CIA برای فیلم ساختن بر علیه وطن تربیت نشده‌اند.

همگی مطالباتی مشترک دارند که به آرامی در نامه‌شان نوشته‌اند. او می‌‌گوید: فی الحال، بیا فیلممان را بسازیم و از مسوولان بخواهیم که پاسخ بدهند.

معاونت امور سینمایی ماشاا... حی است و حاضر و پاسخگو، انشاا... که نامه را می‌خواند و ترتیب اثر می‌دهد و مشکلات نمایش فیلم‌های ما هم حل می‌شود.