حکایت خودروهای اهدایی پس از یک سال
انگار لازم بود یک سال بگذرد تا برای جوایزی که هرگز داده نشد یادآوری شود و معاونت سینمایی وزارت ارشاد خودش را برای پیگیری وعده‌‌های مسوولان شرکت‌های «ایران‌خودرو» و «سایپا» برای اهدای خودرو به برندگان جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر موظف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس با وجود تلاش‌های مستمر و پیگیری‌های یک ساله مسوولان بنیاد سینمایی فارابی و جشنواره فیلم فجر که تا آخرین روزهای باقی مانده به جشنواره سال جاری نیز ادامه داشت، متاسفانه به‌رغم تاکیدات وزارت صنایع، هیات‌های مدیره شرکت‌های ایران خودرو و سایپا که قول واگذاری به ترتیب ۹ و ۶ دستگاه خودرو به برگزیدگان سال قبل جشنواره را داده بودند، از انجام این وعده خودداری کردند.
در انتظار پایان نیمه اول
نحوه استقبال رسانه‌ای‌ها از فیلم‌های جشنواره بیست و ششم فیلم فجر، نشان می‌دهد تعداد زیادی از اهل رسانه، منتظر شنیدن سوت پایان نیمه اول جشنواره هستند. به گزارش فارس، تغییرات پیاپی در برنامه جشنواره بیست و ششم، در روز سوم جشنواره اهل رسانه را سردرگم کرده بود.
این قضیه، گرچه شاید برای خیلی‌ها، امری عادی تلقی شود اما زیاد بودن جابه‌جایی‌ها، امسال حتی دست‌اندرکاران روابط عمومی جشنواره را که بر اساس وعده‌های شفاهی صاحبان فیلم‌ها برنامه جشنواره را تنظیم کرده‌اند، از این وضعیت ناراضی کرده است؛ به ویژه این که جایگزین کردن فیلم‌هایی که در پنج روز نخست به نمایش نرسیدند، به دلیل «بین‌المللی بودن نیمه اول جشنواره» کار دشواری بوده است. کم بودن بولتن روزانه جشنواره به‌‌رغم کیفیت بالایی که طبق روال سه سال اخیر دارد، همچنان از داغ‌ترین موضوعات روزانه برای رسانه‌‌ای‌ها است و مشخص هم نیست که چرا بولتن در تیراژ پائین منتشر می‌شود؟
اما امسال تعداد کم کامپیوترها برای ارسال خبر، ترافیک ایجاد کرده و مشکل‌ساز شده است که این مشکل، کماکان حل‌نشده باقی مانده است.