راهنمای روز- خیابان نازی‌آباد در منطقه ۱۶ شهری واقع شده است. این خیابان یکی از بهترین خیابان‌های تهران از لحاظ شرایط سکونت است چراکه این منطقه از تعداد مراکز تفریحی، رفاهی، آموزشی و درمانی کافی برخوردار است. فضای سبز در این منطقه گسترده شده است و خیابان بازار دوم به عنوان یک مرکز خرید به شمار می‌آید.

در بافت این منطقه، بیشتر آپارتمان‌های مسکونی چند سال ساخت به چشم می‌خورد.

در چند ماه اخیر قیمت مسکن در این خیابان، تغییر چشمگیری نکرده است، اما نسبت به یک سال گذشته قیمت مسکن افزایش داشته است. برای مثال واحد مسکونی که در سال گذشته ۶۰میلیون تومان بوده است، در حال حاضر قیمت آن به ۸۵میلیون تومان رسیده است.

به طوری که قیمت هر متر آپارتمان دو تا شش سال ساخت در خیابان بازار دوم از یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

در این میان قیمت هر متر آپارتمان شش تا ۱۰سال ساخت در خیابان دوم نیز از یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان است.

قیمت آپارتمان نوساز در خیابان بازار دوم هم از یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان برآورد شده است.

خیابان بازار دوم یکی از بهترین خیابان‌های این منطقه برای سکونت است؛ چرا که دسترسی به مرکز خرید برای ساکنین این خیابان بسیار آسان است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در خیابان بازار دوم نیز از یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان و قیمت هر مترمربع آپارتمان چند سال ساخت در این خیابان از ۹۵۰ هزار تومان تا یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

قیمت سرقفلی هر مترمربع واحد تجاری در خیابان برادران احدی حدودا ۵میلیون تومان و در خیابان پارس قیمت هر مترمربع بین هشت‌میلیون تا ۱۰میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع واحد تجاری در خیابان مدائن از ۱۵میلیون تومان تا ۲۰میلیون تومان است که خیابان مدائن جزو خیابان‌های اصلی و تجاری این منطقه به شمار می‌آید.

قیمت هر مترمربع واحد تجاری در خیابان شیرمحمدی نیز حدودا ۵میلیون تومان است. قیمت واحدهای تجاری براساس متراژ، بر و خیابان اصلی یا فرعی تعیین می‌شود. ابتدای خیابان نازی‌آباد به خیابان شهیدرجایی، انتهای آن به خیابان خانی‌آباد نو و مرکز نازی‌آباد به بازار دوم ختم می‌شود که قیمت واحدهای مسکونی و تجاری در خیابان بازار دوم نسبت به آن دو بخش دیگر، گران‌تر است.

خیابان برادران احدی و هزار دستگاه جزو خیابان‌های مناسب برای محل سکونت هستند، زیرا این خیابان‌ها کم‌سروصدا هستند.

اکثریت خریداران واقعی مسکن، افرادی هستند که مبلغ ۶۰میلیون تومان را برای خرید واحد مسکونی در نظر گرفته‌اند، اما مشکلی که هست نبود واحدهای مسکونی با این قیمت است.

قیمت‌هایی که مالکان برای ملک‌های خود تعیین می‌کنند، طبق گفته مشاورین املاک این منطقه اغلب واقعی است و شاید درصد باقیمانده افرادی باشند که قیمت‌های ملک خود را بیشتر از نرخی که در بازار مسکن است، تعیین می‌کنند.