مجموعه تئاتر شهر در طول برگزاری بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۳۶ گروه نمایشی در تالارهای مختلف است. روابط‌عمومی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد: این گروه‌های نمایشی در بخش‌های مختلف از ۱۷ بهمن ماه آثار خود را در تالارهای مختلف مجموعه اجرا می‌کنند.

نمایش‌های «نوک زبان» به کارگردانی لوکاس بانگرتر از سوئیس، «مسلح شدن» به کارگردانی آرا ایرنجاکیان از کشور ارمنستان، «طوبی» به کارگردانی مسعود دلخواه و «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی حمید سمندریان در طول جشنواره در تالار اصلی روی صحنه می‌روند.

در تالار چهارسو نیز نمایش‌های «مرغابی وحشی» به کارگردانی نادر برهانی مرند، «من آلیس نیستم، اما اینجا همه چیز عجیبه» به کارگردانی محمد حاتمی، «امپراتور و آنجلو» به کارگردانی امیر دژاکام، «ماچیسمو» به کارگردانی محمد یعقوبی و «کشتی شیطان» به کارگردانی آتیلا پسیانی اجرا می‌شوند.«زندگی متناقض‌نمای من» علی معینی از ایران و فرانسه، «حسن و دیواره باریک پشت کوه» افشین هاشمی، «غولتشن‌ها» حمید پورآذری، «شرح هجران» غلامرضا جهانپا، «کابوس‌های ریتمیک» به کارگردانی سعید تهرانی و «چاه» به کارگردانی کتایون حسین‌زاده دیگر نمایش‌هایی است که در تالار سایه به صحنه می‌روند.

نمایش‌های «یرما» به کارگردانی رضا گوران، «لمنوس» به کارگردانی رائول والس محصول مشترک ایران و مکزیک، «ترمینال» به کارگردانی سیامک احصایی، «پینوکیو» به کارگردانی علی اصغر دشتی و نسیم احمدپور و «هفت دستور کلیدی برای معاصر شدن» به کارگردانی آروند دشت‌آرای نیز در طول جشنواره در تالار قشقایی میزبان علاقمندان تئاتر خواهند بود. در کارگاه نمایش نیز نمایش‌های «سه روایت از مردن» به کارگردانی رضا گشتاسب، «مدارا» به کارگردانی وحیده قوهستانی، «آهو به وقت انفجار» به کارگردانی حسن وارسته، «کادنس» به کارگردانی نیما دهقان، «آقا لیلا» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا و «خنجره‌ها» به کارگردانی امید آتشانی به صحنه می‌روند. کافه تریا تئاتر شهر هم با جلسات نمایشنامه‌خوانی «هفت پیکر» محسن خسروی، «هویت پنهان» حجت‌‌ا... کریمی، «ستاره‌های دارچینی» رضا شیرمرز، «زمانی که بگذرد» شکوفه آروین، «تراژدی رودکی» محمد ابراهیمیان، «بازی‌سازان اندرونی» عارفه عنایتی، «خیال خیس اطلس» عبید رستمی و «بیدار شو اما» مهدی افشار قهرمانی میزبان دوستداران تئاتر خواهد بود. بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۷ تا

۲۶ بهمن‌ماه در تالارها و فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.