تالارهای شهر به صحنه می‌آیند

نگاه سوم- همزمان با شروع جشنواره بیست‌وششم تئاتر امسال، تالارهای شهر نیز که به دلایل مختلف تعطیل بودند بار دیگر به صحنه بازگشتند تا پذیرای اهالی و علاقه‌مندان به تئاتر باشند، مجموعه تئاترشهر که دو سالن اصلی و چهارسوی آن از چند هفته قبل از جشنواره کار خود را با نمایش «بانوی سالخورده» سمندریان و «مرغابی وحشی» آغاز کرده بود، اینک با بازگشایی «تالار سایه» و قشقایی آغاز به کار «کافه‌تریا» فعالیت‌های خود را تکمیل می‌کند. از طرف دیگر تالارهای سنگلج و محراب هم که به دلیل تعمیرات، چندین ماه تعطیل بودند کار خود را همزمان با شروع جشنواره آغاز می‌کنند. همچنین امسال فرهنگسراهای تهران نیز در این دور از جشنواره پذیرای بخش‌هایی از جشنواره تئاتر هستند و این موضوع شاید کمکی باشد برای در دسترس قرار گرفتن نمایش برای عموم و همچنین رفت‌وآمد بیشتر مردم به فرهنگسراها.

همچنین ۷۰نمایش صحنه‌ای و خیابانی در بخش‌های مختلف در اولین روز از آغاز به کار این دور از جشنواره از تاریخ هفدهم بهمن ماه به روی صحنه می‌روند که «نوک زبان» به کارگردانی لوکاس رانگرتر از جالب‌ترین این اجراها است که در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت. از سوی دیگر نیز تالار قشقایی با میزبانی از نمایش «یرما» به کارگردانی رضا گوران افتتاح خواهد شد.

از سوی دیگر نمایش «آنتیگونه در نیویورک» هما روستا که قرار بود در بخش مرور بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال شرکت کند از شرکت در این بخش انصراف داده‌اند.

هما روستا درباره علت انصراف خود گفت: با اینکه یکی از استادان پیشنهاد شرکت در این بخش از جشنواره را به من داد؛ اما به خاطر گرفتاری بازیگران گروه و درگیری آنها برای شرکت در کارهای دیگر، مجالی برای تمرین مجدد کار نبود و به همین علت از شرکت دادن آن در جشنواره انصراف دادم.