آپارتمان‌های میلیاردی برفراز تهران

مهتا گوهری

خیابان پاسداران در دو منطقه سه و چهار شهری گسترده شده است. قیمت مسکن در این منطقه نسبت به شش ماه گذشته با افزایش چشمگیری همراه بوده است. در حال حاضر بازار مسکن این منطقه مثل سایر مناطق تهران راکد است و مشاورین املاک علت این مساله را گرانی ملک می‌دانند به‌طوری که اگر در طی یک‌ماه، دو یا سه متقاضی برای خریداری یا اجاره واحد مسکونی مراجعه کنند به ندرت پیش‌ می‌آید که از این تعداد مراجعه‌کننده، یکی از آنها حاضر به عقد قرارداد شوند.

خیابان‌های دروس، بوستان، گلستان و بهستان از بهترین محله‌های پاسداران هستند که خیابان‌‌های گلستان، بهستان و بوستان هرکدام به ۱۰ خیابان تقسیم می‌شوند برای مثال خیابان اول تا سوم گلستان و خیابان‌های اول تا چهارم بهستان از کیفیت بهتری برای سکونت برخوردار هستند و در محله دروس، خیابان‌های هدایت و یار‌محمدی خوش‌‌نام‌‌ترند که خیابان دروس نسبت به دیگر خیابان‌ها مرغوبیت بیشتری دارد.

قیمت هر متر‌مربع آپارتمان نوساز در خیابان دروس از چهارمیلیون و ۵۰۰هزار تومان تا پنج‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در خیابان‌های شمس‌آباد و هروی از سه‌میلیون تومان تا چهار میلیون‌ تومان است.

قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز از سه میلیون تومان تا چهار‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

قیمت هر‌مترمربع آپارتمان نوساز در خیابان فرمانیه نیز از هشت‌میلیون‌ تومان تا ۱۰میلیون تومان است.

البته قیمت هر مترمربع آپارتمان چند‌سال ساخت که قدمت آن تا ۱۰‌سال باشد، مبلغ ۳۰۰هزار تومان از هر متر‌مربع آپارتمان نوساز کمتر است و اگر قدمت آپارتمان از ۱۰‌سال بیشتر باشد مبلغ آن ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان از هر‌ متر‌مربع آپارتمان نوساز کمتر است.

در این میان قیمت ملک‌‌های کلنگی بسیار افزایش یافته است به‌طوری که قیمت آن از قیمت آپارتمان نوساز هم بیشتر است یعنی اگر قیمت هر‌ متر‌مربع آپارتمان چهارمیلیون‌ تومان است، قیمت هر متر مربع ملک کلنگی شش‌میلیون تومان است. در کل در منطقه پاسداران قیمت هرمترمربع ملک کلنگی از پنج‌میلیون‌ تومان تا هفت‌میلیون تومان معامله می‌شود.