این آخرین صحنه درگیری با استکبار است

رییس‌جمهوری ایران خطاب به کشورهای غربی و اروپایی گفت‌: ایران بدون نیاز به شما مدیریت سوخت را در اختیار دارد، چرخه کامل تولید سوخت را برپا کرده و جزو کشورهای اتمی جهان شده است. احمدی‌نژاد که در شهر بوشهر و خطاب به جمعی از مردم این شهر سخن می‌گفت، ایران را در راه دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای، در حرکت «به سمت قله» توصیف کرد و بار دیگر پیشنهاد مشارکت کشورهای غربی در ساخت نیروگاه‌های اتمی در ایران را مطرح کرد.

وی سپس خطاب به کشورهای غربی هشدار داد که اگر پیشنهاد مذاکره را نپذیرند، ایران با اتکا به دانش بومی نیروگاه اتمی خواهد ساخت.

او گفت: اگر چهار سال دیگر بیایید و این پیشنهاد را مطرح کنید، مردم تقاضای شما را به دیوار خواهند کوبید و محلی به شما نخواهند داد.

وی سپس با نقل قول از روس‌ها گفت: آن‌طور که آنها قول داده‌اند برق هسته‌ای سال آینده وارد مدار می‌شود و ما امیدواریم این وعده‌ها محقق و این پروژه عظیم تکمیل شود.احمدی‌نژاد در ادامه گفته‌هایش عنوان کرد «ماجرای سیاسی سنگین هسته‌ای که بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین چالش سیاسی پس از انقلاب بود، به لطف خدا و ایستادگی و همبستگی مردم، به نفع ملت ایران در حال خاتمه است.»

اما او بار دیگر به کشورهای غربی هشدار داد که اگر مایل به ادامه راه مناقشه هسته‌ای هستند، «این ملت ایستاده است و در دفاع از حقوق خود سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.»

رییس‌جمهوری ایران در بخش دیگری از اظهاراتش در تشریح تحولات خاورمیانه نیز گفت: «مردم مومن فلسطین با دست قدرتمند خود آخرین پرده خیمه‌شب بازی صهیونیست‌ها را پایین می‌کشند و دوران خیمه‌شب بازی در برپایی این رژیم مجعول به پایان رسیده است.»

رییس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع هسته‌ای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برخی خیال می‌کنند که در موضوع انرژی هسته‌ای فقط خود موضوع غنی‌سازی مهم بوده است. البته مهم بود و اکنون ملت ایران به کشور هسته‌ای تبدیل شده است ولی باید گفت مهم‌تر از سوخت و غنی‌سازی، مساله عزت ملت ایران بود.

احمدی‌نژاد گفت: دشمنان به بهانه این‌که در برنامه‌ هسته‌ای ایران انحراف وجود دارد، می‌خواستند عزت ملت ما را لگدمال کنند، ولی ملت ایران روی خواسته‌ خود پافشاری کرد و ایستاد.

وی با بیان این‌که «وقتی یک ملت امتیاز بدهد، مجبور می‌شود امتیازهای دیگری را نیز در پی آن امتیاز بدهد»، افزود: اگر یک ملت حتی به اندازه‌ یک قوطی کبریت امتیاز بدهد؛ مجبور خواهد بود که امتیازهای دیگری نیز به کشورهای زورگو بدهد، یعنی همین که یک ملت امتیاز «الف» را داد، باید تا «ی» امتیاز بدهد و در واقع اولین عقب‌نشینی برابر است با آخرین عقب‌نشینی در برابر قدرت‌های زورگو.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی یک ملت یک قدم عقب‌نشینی ‌کند، دشمنان پا در آن یک قدم ‌گذاشته و پای خود را محکم می‌کنند و از آن کشور که امتیاز داده است، می‌خواهند که امتیازهای بیشتری بدهد و قدم‌های بیشتری را به عقب بردارد.

وی گفت: بزرگ‌ترین پیروزی ملت ما در موضوع هسته‌ای، غنی‌سازی نبود، بلکه بزرگ‌ترین پیروزی این بود که ملت ایران زیر بار زورگویی‌ها نرفت و بر خواست خود اصرار و از حق خود دفاع کرد و امروز به فضل الهی، ملتی پیروز است. احمدی‌نژاد با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: این آخرین صحنه‌ درگیری ملت ایران با جبهه‌ استکبار است.

احمدی‌نژاد همچنین از توسعه بنادر، ساخت بیمارستان، شهرک‌های صنعتی و تکمیل نیروگاه بوشهر خبر داد و گفت: به ما وعده دادند که سال دیگر این موقع‌ها برق هسته‌ای در شبکه‌ برق ایران جاری شود و امیدواریم این وعده عملیاتی و اجرایی شود. وی همچنین آغاز عملیات اجرایی پارس شمالی و تکمیل پارس جنوبی و توسعه‌ اشتغال و کشاورزی را از دیگر برنامه‌های دولت در مورد استان بوشهر عنوان کرد و گفت: ان‌شاءا... در این ارتباط برنامه‌ریزی‌های خوبی خواهیم کرد.