سینماها برای جشنواره فیلم فجر خانه تکانی کردند

در آستانه برپایی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر،۱۳ سینمای جشنواره آماده میزبانی بزرگ‌ترین رویداد سینمایی سال شدند. محمدرضا صابری، رییس انجمن سینماداران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: گاز همه سینماها وصل شده و اکثر سینماها با تعویض و سرویس تجهیزات فنی‌شان آماده برپایی جشنواره شدند.

وی ادامه داد: لامپ‌های آپارات سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره تعویض شده تا کیفیت نور و تصویر بالا برود، همچنین تعدادی از سینماها ضمن تعمیر صندلی‌ها، کف‌پوش و پرده نمایش را تعویض کرده‌اند.

صابری همچنین از برپایی جلسه‌ای بین مسوول امور سینمایی ارشاد و مدیران سینماهای جشنواره در روز گذشته برای آخرین هماهنگی‌های لازم خبر داد.

وی همچنین با اشاره به سینما آزادی گفت: سالن اصلی این سینما با ظرفیت ۴۵۰ نفر از روز ۱۷ بهمن ماه در اختیار جشنواره قرار خواهد گرفت که علاوه بر بلیت فروشی در گیشه، داوران نیز فیلم‌ها را در این سینما تماشا خواهند کرد.

سینماهای آستارا، فرهنگ، آفریقا، اریکه ایرانیان ، عصرجدید، فلسطین، بهمن و موزه سینما از جمله سینماهایی هستند که برای استفاده از مردم در نظر گرفته شده‌اند که در گیشه‌هایشان بلیت فروشی روزانه خواهند داشت.

گفتنی است: سینماهای استقلال و سپیده در اختیار خانه سینما هستند و فدراسیون تهیه‌کنندگان نیز سینماهای فردوسی و پایتخت را در اختیار دارند و سینما صحرا هم میزبان رسانه‌های گروهی است.