داغ بنوشید
علی آذرنوش
یک وقت‌هایی هست که تصمیم می‌گیرید بروید کوهنوردی یا صحرا و به اصطلاح فرنگی‌ها پیک‌نیک، یا اینکه مسافرتی اختیار کنید.

همچنین ممکن است در خانه باشید و بنا به دلایلی چای آماده نوش جان کنید. وجود چای داغ در چنین فضایی برای شما به عنوان یک ایرانی انکارناپذیر است. چرا که تحمل ساعت‌های بدون چای برای شما سخت می‌نماید و عوارض خاصی همچون سردرد، بی‌حالی، خستگی و غیره در شما ایجاد می‌شود. گذشته از این خوردن چای داغ یک تفریح و لذت محسوب می‌شود و با توسل به آن می‌توانید از حالی به حالی دیگر درآیید. اما اینکه در برخی شرایط، امکان طبخ چای وجود ندارد یا حوصله این کار دیده نمی‌شود باید از طریق دیگری مساله را حل کنید و از نیاز روزمره و حیاتی خود غافل نشوید. پدیده‌ای به نام «فلاسک» این مانع را رفع می‌کند و شما می‌توانید درمواقعی این چنینی به این وسیله استوانه‌ای روی آورید و این راسته کار شما خواهد بود.
ظرفی که بتواند چای را تا چندین ساعت گرم نگه دارد و هنگام نوشیدن، لب‌هایتان را بسوزاند و به اصطلاح لب‌سوز باشد. مایلید زمانی که در فلاسک را باز می‌کنید، بخار از آن بلند شود و داغ بودن آن را حس کنید و درواقع طعم یک چای مورد علاقه شما را تامین کند.
فلاسک چای در بازار به انواع و اقسام مختلف وجود دارد که می‌توانید بنا به نیاز و سلیقه خود دست به انتخاب بزنید. فلاسک‌های یک لیتری، دولیتری، سه‌لیتری، دوقلو و غیره نشان‌دهنده ظرفیتی است که چای داخل آنها جا می‌گیرد. درواقع این‌مولفه بسته به تعداد افرادی‌است که قرار است از آن بهره برند.
فلاسک‌ها همچنین با توجه به تعداد ساعاتی که چای یا آب را داخل خود گرم نگه می‌دارند، متفاوت هستند که به طور معمول از 5ساعت تا 20ساعت فرق می‌کند و این مولفه بستگی به نوع شیشه‌ای دارد که داخل از فلاسک قرار گرفته است.
توجه به چنین موضوعی برای خریدار بسیار مهم است؛ چرا که خرید یک فلاسک صرف نمی‌تواند نیاز واقعی افراد را ارضا کند. برخی افراد ممکن است نیاز داشته باشند برای ساعات طولانی از چای بهره برند که بدون شک، خرید فلاسک‌هایی با توان نگهداری چای داغ برای ساعت‌های طولانی مورد نیاز است.
شکل ظاهری یک فلاسک چای ازجمله مولفه‌هایی است که یک خریدار به آن توجه می‌کند. برخی محصولات ممکن است به لحاظ ظرفیت و توان نگهداری در یک رده باشند؛ اما از نظر شکل ظاهری متفاوت و همین شکل ظاهری در قیمت آنها تاثیر بگذارد.
به هر حال اگر می‌خواهید فلاسک چای بخرید، علاوه بر اینکه به رنگ و ظاهر آن توجه می‌کنید درون آن را نیز مورد نظر قرار دهید. درواقع کیفیت آن باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار گیرد تا در آینده، از خرید خود پشیمان نشوید.
قیمت فلاسک‌ها از 3هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود 35هزار هم می‌رسد. این تفاوت قیمت‌ها ناشی از ظرفیت، نوع شیشه، رنگ، بدنه و در کل کیفیت محصول است.