مهتا گوهری
خیابان تهرانپارس در منطقه چهارشهری واقع شده است و قیمت مسکن در این منطقه نسبت به شش ماه گذشته با افزایش ۲۰درصدی همراه بوده است، یعنی اگر بخواهیم قیمت مسکن را نسبت به یک‌سال گذشته مقایسه کنیم قیمت‌ها با ۱۵۰درصد افزایش مواجه بوده‌اند.

طبق گفته برخی از مشاورین املاک این منطقه، علل بسیاری بر قیمت‌گذاری مسکن تاثیر دارد. مثلا دولت، با دادن وام‌های بی‌رویه باعث افزایش قیمت مسکن شده است و این شوکی است که از طرف دولت به بازار مسکن وارد می‌شود. البته به اعتقاد آنها بعضی از مشاورین املاک در گرانی مسکن نقش بسزایی دارند، چرا که گاهی اوقات برای اینکه بتوانند ملکی را به فروش برسانند قیمت‌ها را دستکاری کرده و در مقابل قیمت‌های بالای ملک که توسط مالکان تعیین می‌شود، هیچ برخوردی نمی‌کنند. گرانی مصالح و دستمزد کارگران عاملی دیگر در افزایش قیمت مسکن است.
طبق اعلام مشاورین املاک این منطقه، قیمت هر متر مربع زمین در خیابان تهرانپارس از یک‌میلیون تومان تا یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان، قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز از یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان، قیمت هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت از ۹۰۰هزار تومان تا یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تومان است.
برای مثال، واحد مسکونی که سه ماه پیش قیمت آن 23میلیون و 500هزار تومان بوده است، حالا قیمت آن بیشتر از 55میلیون تومان است.
در‌حال‌حاضر بازار مسکن در این منطقه راکد است و مشاورین املاک برای سال جدید افزایش چنددرصدی قیمت همچون سال‌های گذشته را پیش‌بینی می‌کنند. مشاورین املاک این منطقه امیدوارند تا هرچه سریع‌تر وضعیت نابسامان مسکن از بحران خارج شده و به مرحله‌ای برسد که متقاضیان مسکن، بساز و بفروش‌ها و مشاورین املاک همه راضی باشند.