برپایی جلسات نقد و بررسی در جشنواره

برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره با مدیریت بنیاد سینمایی فارابی خواهد بود و منتقدان سینمایی این جلسات را اداره می‌کنند.

به گزارش فارس، این جلسات قرار است پس از نمایش هر فیلم ایرانی و خارجی با حضور عوامل سازنده آنها انجام شود.

در بخش بین‌المللی نیز در صورت عدم حضور عوامل، از سفارت کشور متبوعه یا منتقدان تخصصی سینمای جهان برای برگزاری جلسه نقد و بررسی دعوت به عمل می‌آید.

همچنین «حسن معظمی» روابط عمومی و سخنگوی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، در گفت‌و‌گو با فارس درباره همکاری انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در برگزاری نشست‌های جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: همچون روال پیشین انجمن منتقدین ابراز تمایل خود را نسبت به همکاری در جشنواره فیلم فجر اعلام داشت و قرار بر این شد که برخی از نشست‌ها را اعضای انجمن برگزار کنند اما امسال انجمن منتقدان مسوولیت برگزاری نشست‌ها را برعهده ندارد و متولی این امر بنیاد سینمایی فارابی است.

وی گفت: پس از پایان جشنواره طبق مذاکرات مقدماتی که با بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است، به احتمال قوی نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره، بعد از برگزاری جشنواره توسط انجمن انجام می‌شود.

به گفته معظمی، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی امسال در بحث داوری حضور پر رنگی خواهد داشت و در بخش‌های مختلف جشنواره به انتخاب بهترین‌ها می‌پردازند.