«صد سال به این سال‌ها» را بازبینی کنید

مرتضی شایسته، تهیه‌کننده فیلم «صد سال به این سال‌ها» با ارسال نامه‌ای به مجید شاه‌حسینی، دبیر بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر، نسبت به حضور نداشتن این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران اعتراض کرد.

در این نامه خطاب به شاه‌حسینی آمده است: همان‌طور که مستحضرید، فیلم سینمایی «صد سال به این سال‌ها» ساخته سامان مقدم را برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره تحویل دادیم، ظاهرا مورد تایید هیات انتخاب قرار نگرفته است!؟

از آنجا که این فیلم حاصل تلاش و کوشش یک گروه تراز اول و حرفه‌ای است و بهترین‌های سینمای ایران در جلو دوربین و پشت دوربین حضوری موثر و ممتاز داشته‌اند، لذا عدم قبول این فیلم در مقایسه با سایر فیلم‌ها و با ارزش‌یابی فنی و حرفه‌ای خود فیلم به هیچ عنوان قابل توجه نبوده و به نظر بنده با هیچ منطق و دلیلی مورد پذیرش نیست و فکر می‌کنم و یقین دارم در حق این فیلم ظلم و جفا شده و حق این فیلم و دست‌اندرکاران آن ضایع شده است. لذا از جناب‌عالی تقاضا دارم مجددا و راسا این فیلم را مورد بازبینی قرار دهید و تکلیف را روشن کنید.

شایسته همچنین در گفت‌وگویی با ایسنا عنوان کرد: «چون در ساخت این فیلم بهترین‌های سینمای ایران حضور داشته‌اند و عدم انتخاب این فیلم با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست، فکر می‌کنم در حق آن ظلم شده و حق دست‌اندرکاران ضایع شده است.»