رونق بازار مسکن از نمک‌آبرود تا بابلسر

مهتا گوهری

شهرهای شمالی تهران به علت داشتن شرایط جغرافیایی مناسب همیشه طرفدارانی داشته است. طرفدارانی که از شهرها و حتی کشورهای دیگر برای گذراندن اوقات فراغت به خصوص در ایام تعطیلات به این شهرها سفر می‌کنند.

در‌حال‌حاضر تمامی شهرهایی که در فاصله نمک‌آبرود تا بابلسر واقع شده‌اند از وضعیت خوبی از لحاظ بازار مسکن برخوردارند؛ زیرا زمان زیادی به رسیدن سال نو باقی نمانده است و روزهای پایانی سال هم به سرعت سپری می‌شوند و طبق هرسال در ایام سال نو خرید و فروش واحد‌های ویلایی و مسکونی در این مناطق با رونق چشمگیری همراه می‌شود.

طبق گفته برخی از مشاورین املاک، در این مناطق قیمت مسکن نسبت به چهارماه پیش ۲۵۰هزار تومان تا ۳۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرده که آنها علت این افزایش قیمت را گران شدن مصالح ساختمانی، تورم اقتصادی و هجوم افراد برای خرید واحدهای مسکونی در بعضی از ایام سال می‌دانند.

این روزها مسکن در شهرهای شمالی کشور با استقبال فراوانی از سوی خریداران مواجه است. مشاورین املاک شهرهای شمال اظهار می‌کنند که این شهرها توسط افراد ساکن در کلان‌شهرها تسخیر شده‌اند؛ چرا که بیشترین خریداران واحدهای مسکونی دراین منطقه را افرادی که مقیم شهرهای دیگر هستند، تشکیل می‌دهند و طبق آمارگیری صورت گرفته، ۸۰درصد افراد راغبند که منطقه بین محمودآباد و نوشهر را به عنوان محل سکونت خود برگزینند و ۲۰درصد افراد فاصله بین فریدون‌کنار تا محمودآباد را برای محل سکونت خود ترجیح می‌دهند. اما مناطقی که بیشتر مورد توجه افراد مقیم در کشورهای خارجی قرار می‌گیرد، دریاکنار، خزرشهر و خانه دریا (حدفاصل بین محمودآباد و فریدون کنار) است.