مرتضی احمدی پس از 14سال در جشنواره‌ فجر حضور دارد

مرتضی احمدی پس از ۱۴‌سال با فیلم «جعبه موسیقی» ساخته فرزاد موتمن به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر می‌آید. آخرین حضور این بازیگر به جشنواره دوازدهم و فیلم «بلندی‌های صفر» ساخته حسینعلی لیالستانی برمی‌گردد.

او درباره نقش‌اش در «جعبه موسیقی» به‌عنوان آخرین حضور سینمایی‌اش با بیان اینکه آنرا خیلی دوست دارد می‌گوید: در این فیلم نقش مردی را دارم که در فرودگاه مهرآباد«باربر» است وچمدان‌های دیگران را که می‌آیند را می‌گیرد و به هواپیما می‌برد. او یک بچه‌ای دارد که در جنگ ضربه مغزی شده و از کما بیرون نمی‌آید. مرد دیگری است که بچه‌اش بیمار است و به پیوند کلیه احتیاج دارد که سراغ من می‌آید و ماجراهایی بر سر این موضوع رخ می‌دهد.

مرتضی احمدی از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر ، تلویزیون و رادیو که از اولین پیش‌پرده خوان‌ها و دوبلورها هم محسوب می‌شود، متولد ۱۰ آبان ماه ۱۳۰۳ در تهران است. از جمله آثار سینمایی این هنرمند می‌توان به «ماجرای زندگی»، «باباشمل»، «قلندر»، «ذبیح»، «مردی که زیاد می‌دانست»، «اتوبوس»، «مدرک جرم»، «جدال در تاسوکی»، «گراندسینما»، «خانه خلوت»، «ناصرالدین شاه آکتورسینما»، «یک بار برای همیشه»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «آن سوی آینه»، «تارزن و تارزان»، «ستاره بود» و «جعبه جادویی» اشاره کرد.