عبدل‌آباد کارکرده
سیداحمد طجوزی
با توجه به نزدیک شدن ایام عید نوروز و پشت سر گذاشتن سرما که برای خیلی از هموطنان طاقت‌فرسا بود کم‌کم صحبت از خریدهای شب عید پیش می‌آید.

ایام نوروز را تمام ایرانیان سعی می‌کنند با بهترین شکل ممکن سپری کنند و از فرصت‌ به دست آمده تعطیلات بهره بگیرند و به اقصی نقاط کشور سفر کنند.
عده‌ای با هواپیما، گروهی با قطار و اتوبوس و دسته‌ای دیگر نیز با وسیله نقلیه شخصی اقدام به سفر می‌کنند در نتیجه بازار خرید و فروش ماشین‌های دست دوم نیز این روزها رونق خوبی گرفته است.
گذشته از مراکز خرید و فروش ماشین‌های کارکرده نظیر خیابان 17 شهریور، میدان پاستور و میدان گمرک نیز جزو پررونق‌ترین بازارهای عرضه و تقاضای خودروهای کارکرده هستند. بد نیست بدانید که مرکز خرید و فروش خودروهای کارکرده در خیابان عبدل‌آباد نبض بازار این نوع خودروها را در دست خود گرفته است و با توجه به تنوع انتخاب برای مشتریان به یک پایگاه عظیم در مورد خرید و فروش خودروهای کار کرده مبدل شده است.
عبدل‌آباد مکانی است که روزانه و بالاخص در روزهای تعطیل پذیرای سیل عظیمی از جمعیت داوطلبین خرید و فروش انواع ماشین است.
حال اگر شما نیز جزو یکی از متقاضیان خرید و فروش خودرو هستید می‌توانید سری به پارکینگ‌های عبدل‌آباد بزنید. البته در سراسر کشور مراکز خرید و فروش خودرو به چشم می‌خورد ولی در پارکینگ‌های عبدل‌آباد وضعیت به شکل‌ دیگری به نظر می‌رسد؛ چرا که در این مکان هر نوع ماشینی که دلخواهتان باشد پیدا می‌شود و با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید می‌توانید با یک
گشت ‌و گذار کوچک به هدف خود برسید.
جالب است بدانید همه رقم ماشین سواری را می‌توان در این مکان مشاهده کرد. آن دسته از پیکان‌بازهایی که هنوز به دنبال یک پیکان تمیز و سالم می‌گردند گرفته تا آن کسانی‌که که به دنبال ماشین‌های خارجی هستند. همه و همه در اینجا کنار یکدیگر جمع شده‌اند و مشغول کار خودشان هستند.کسانی که دارای شغل اداری هستند یا کسانی که در روزهای معمول نمی‌توانند از این پارکینگ‌ها دیدن کنند، می‌توانند در روزهای تعطیلات رسمی نیز همراه با خانواده سری به این مکان بزنند؛ چرا که گذشته از مقصود اصلی‌شان که همانا خرید یا فروش ماشین است می‌توانند ساعات خوشی را در کنار خانواده خود بگذرانند.
از آنجایی که در گوشه و کنار پارکینگ‌های عبدل‌آباد مکان‌های تفریحی نیز به چشم می‌خورد بزرگ‌ترها می‌توانند به کارشان برسند و کوچک‌ترهای خانواده نیز به تفریح می‌پردازند. با این تفاسیر بد نیست شما هم سری به این مرکز بزنید.
اما اگر قصد خرید خودرو دارید، حتما به نکاتی که برایتان شرح می‌دهیم توجه کنید.
قبل از آن که از منزل به قصد معامله خودرو خارج شوید یک همفکری با اعضای خانواده داشته باشید تا هم مبلغی که می‌خواهید برای خرید خودرو هزینه کنید، مشخص شود و هم این که با توجه به پولتان نوع خودرویی را که می‌خواهید انتخاب کنید.
هرگز تنها و بدون کسانی که در امور ماشین آگاهی‌های لازم را دارند اقدام به خرید خودرو نکنید. چرا که راهنمایی‌های افراد مطلع همیشه حایز اهمیت است و در انتخاب خودرو نقش بسزایی دارد.بعد از این که خودروی مورد نظر خود را پیدا کردید قبل از هر گونه رد و بدل کردن وجه، خودرو را مورد امتحان قرار دهید.
حالا این امتحان می‌تواند از نظر فنی گرفته تا ظاهر خودرو باشد. فراموش نکنید که تمام اجزای ماشین باید به خوبی چک شود و برای بهتر انجام شدن این آزمایش و چکاب کامل خودرو می‌توانید با پرداخت مبالغ مشخص شده از سوی مسوولان مراکز خرید و فروش خودرو از رهنمودهای کارشناسان که در این گونه اماکن مستقر هستند، بهره‌مند شوید.
سپس نوبت به بازدید مدارک خودرو می‌رسد که باید از سلامت کامل آن حتما مطمئن باشید؛ چرا که همیشه افراد سودجو و کلاهبردار در کمین هستند. این کار را نیز می‌توانید با گرفتن استعلام از اداره ثبت اسناد رسمی انجام دهید.
بعد از اتمام مراحل یاد شده می‌توانید به دفترخانه‌های ثبت اسناد بروید و در حضور مدیران دفترخانه به معامله خودرو مشغول شوید.
بهتر است تمام مراحل قولنامه تا امضای اسناد در حضور مسوولین دفترخانه‌ها صورت بگیرد؛ چرا که آنها با استفاده از تجربیات و اعمال قوانین مربوط به خرید و فروش خودرو می‌توانند از به وقوع پیوستن هر گونه مشکلی جلوگیری کنند.
اگر به این نکات با دقت کافی توجه کنید، می‌توانید از خرید خود کمال استفاده را ببرید و پس از خرید یا فروش خودرویتان با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید.