به دنبال اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم در هیات‌های اجرایی و اعمال ردصلاحیت بسیاری از داوطلبان اصلاح‌طلب و مستقل، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب، پیش از این اعلام کرده بودند که چگونگی بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس هشتم، آزمونی جدی برای سنجش پایبندی دولت نهم به رعایت قانون و حرمت نهادن به حقوق شهروندی است. ردصلاحیت ۲۲۰۰‌نفر از داوطلبان انتخاباتی که در میان آنان شماری از وزرا، نمایندگان مجلس، معاونین وزرا، استانداران و سایر مدیران سابق کشور و همچنین اعضای شوراهای اسلامی، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، زجردیدگان دوران مبارزه با رژیم سابق و... قرار دارند، در کارنامه دولت نهم ثبت می‌شود.

سازمان مجاهدین می‌افزاید: این در شرایطی است که فقدان کارآمدی دولت نهم برای اداره امور جاری کشور و حل مشکلات روزمره مردم، جناح حاکم را به لحاظ اقبال عمومی در بدترین شرایط، طی سال‌های اخیر قرار داده و به همین میزان بر استقبال از اصلاح‌طلبان افزوده است. استقبال مردمی و عمومی گسترده از جناب آقای خاتمی در جریان سفرهای اخیر ایشان به استان‌های مختلف کشور، یکی از نشانه‌های این امر است.

به‌زعم سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی «با شرایط پیش آمده، به نظر می‌رسد الگوی برگزاری انتخابات مجلس هفتم و ردصلاحیت غیرقانونی رقبای جدی، مجددا در دستور کار قرار گرفته است و بیم آن می‌رود که این شیوه به عنوان رویه جاری در برگزاری انتخابات، نهادینه و تثبیت شود.»