دردسرهای پیش‌فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر

نگاه سوم - روز نخست از پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم‌فجر، با ناهماهنگی‌های فراوان برگزار‌کنندگان، موجب اعتراض اهالی رسانه و هنرمندان شد. بر طبق اعلام قبلی بسیاری از اهالی رسانه با حضور در سینما فلسطین ساعت‌ها به دلیل ناهماهنگی‌های مجریان در فروش بلیت معطل شدند و در حالی که در روز نخست فروش بلیت به این سینما مراجعه کرده بودند، با این پاسخ روبه‌رو شدند که بلیت بسیاری از سینماهای درجه یک تمام شده است!

در عین حال بسیاری از کسانی که روز جمعه جهت خرید بلیت پیش‌فروش به سینما فلسطین مراجعه کرده بودند از سیستم‌های دستی و بوروکراسی وقت‌گیر برای خرید بلیت گله‌مند بودند.

محمدی یکی از این افراد است که می‌گوید: مسوولان جشنواره تعداد زیادی کامپیوتر و پرینتر و همچنین اپراتور برای پرینت بلیت در سینما فلسطین مستقر کرده بودند، اما مشکل آنجا بود که همه مراجعان باید به یک متصدی بلیت مراجعه می‌کردند و او که ظاهرا تنها شخص دارای دسترسی به دیتابیس سینماها بود، پس از کلنجار فراوان تعیین می‌کرد که آیا بلیت درخواستی وجود دارد یا خیر.

به گفته وی، مسوولان جشنواره می‌توانستند به جای آنکه ده - پانزده نفر متصدی پرینت و یک نفر متصدی نوبت‌دهی تعیین کنند، تعداد افراد نوبت‌دهنده را افزایش دهند و به این ترتیب نیازی به آن نبود تا ساعت‌ها از وقت مردم گرفته شود.

در همین حال، بسیاری از مراجعان معتقد بودند که مسوولان جشنواره می‌توانستند با اینترنتی کردن عملیات پیش‌فروش بلیت عملا نه خود را به زحمت بیاندازند و نه صدها نفر از متقاضیان فیلم‌های جشنواره را.

در حالی که هم‌اکنون بسیاری از ثبت‌نام‌ها از دانشگاه گرفته تا برخی کنسرت‌های موسیقی از طریق اینترنت انجام می‌گیرد از مسوولان جشنواره فیلم فجر جای تعجب است که هنوز به شیوه‌های سنتی پیش‌فروش بلیت دل بسته‌اند.

برخی از اهالی رسانه و هنرمندان جمعه شب تا ساعات میانی شب، منتظر صادر شدن بلیت‌های خود بودند.

پیش‌فروش بلیت تا سه‌شنبه این هفته ادامه خواهد داشت و امروز به دانشجویان، دوشنبه و سه‌شنبه نیز به نمایندگان نهادها و وزارتخانه‌ها اختصاص دارد.