ششمین محموله سوخت نیروگاه بوشهر بامداد روز پنج‌شنبه وارد ایران شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی اعلام کرد: تاکنون از ۸۲‌تن سوخت نیروگاه بوشهر ۶۶ تن وارد محل ساختگاه این نیروگاه شده است.

سوخت نیروگاه بوشهر ۸۲‌تن و مجموعا در هشت محموله به ایران ارسال می‌شود. در محموله اول تا هفتم هر بار بیش از یک هشتم سوخت ارسال می‌شود و در محموله آخر کمتر از یک هشتم. رضا آقازاده با بیان اینکه ارسال سوخت به اولین نیروگاه اتمی کشورمان تاثیر زیادی در روند حل و فصل پرونده هسته‌ای کشورمان خواهد داشت تاکید کرده بود: امروز برای یکی از کشورهای ۱+۵ این اعتمادسازی متقابل فراهم شده است. مبدا این تحول (ارسال سوخت به نیروگاه بوشهر به ایران) حل موضوعات ما با آژانس است که نشان داد ایران نسبت به گذشته‌اش صادق بوده است. حل این موضوعات و اعلام آن از سوی مرجع بین‌المللی اطمینان لازم را فراهم کرد تا کشورهایی که با ایران همکاری هسته‌ای دارند را به صلح‌آمیز بودن این همکاری‌ها بر مبنای مقررات بین‌المللی متقاعد کند. رییس سازمان انرژی اتمی افزوده بود: میزان سوختی که به ایران در سال اول ارسال می‌شود برای تغذیه اولیه راکتور نیروگاه بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک سوم این سوخت بعد از یک سال جایگزین می‌شود و مابقی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل سوختی که الان در حال انتقال به ایران است حجم زیادی دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تمام مشکلات و مسائل مالی و فنی مورد ادعای روسیه پایان یافته است، با تایید این مطلب گفته بود: همه مسائل مالی، فنی و نیز همکاری‌ها و زمانبندی برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر نهایی و امضا شده است.