شمارش معکوس برای آغاز به کار جشنواره تئاتر فجر بالاخره آغاز شد و این در حالی است که اخبار تقریبا امیدوارکننده‌ای نیز از طرف متولیان برگزاری این دور از جشنواره به گوش می‌رسد. از طرف دیگر نیز حضور دو استاد مسلم تئاتر بعد از مدت‌ها تاثیر فراوانی در ایجاد حال و هوای بهتر فضای تئاتر کشور داشت.

شاید به همین دلیل است که هنوز چند روزی از اجرای نمایش «ملاقات با بانوی سالخورده» نگذشته است که قریب به ۶۱۰۰۰نفر از این نمایش دیدن کرده‌اند که با توجه به چند روز تعطیلی اتفاق خوبی قلمداد می‌شود. این نمایش پس از سال‌ها دوری سمندریان به روی صحنه آمد و اجرای وی با استقبال علاقه‌مندان به تئاتر مواجه شد. نمایشنامه «بانوی سالخورده» نوشته دورنمات به لحاظ کیفی کم‌نظیر است و اصولی نوشته شده است؛ به طوری که هر بازیگری را ترغیب می‌کند تا مشتاقانه یکی از نقش‌های آن را ایفا کند. در این نمایش بازیگرانی چون گوهر خیراندیش، علی رامز، هوشنگ قوانلو، پیام دهکردی، فرح نعمتی و... به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر در ساعت ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.اما درست چند متر آن طرف‌تر در تالار وحدت نیز نمایشی از «بهرام بیضایی» به روی صحنه رفته است.

در همان روزهای اول و با وجود بارش برف بلیت‌های تمام روزهای هفته اول به فروش رسیدند و در تمامی روزهای اجرا سالن ۷۰۰نفری وحدت مملو از تماشاگر بود و تا پایان دی چیزی در حدود بیش از ۱۰۰۰۰نفر تماشاگر به دیدن این نمایش رفته‌اند.

قیمت بلیت این نمایش ۸هزار تومان است. در این کار هنرمندانی چون مرضیه برومند، مژده شمسایی، حسن پورشیرازی، رحیم نوروزی و... به ایفای نقش می‌پردازند.همچنین تالار چهارسو نیز میزبان نمایش «مرغابی وحشی» به نویسندگی «هنریک ایبسن» و کارگردانی نادر برهانی مرند است.این کار نیز میزبان بیش از ۸۰۰۰نفر در طول اجراهای خود بوده است. در این نمایش بازیگرانی چون کاظم هژیرآزاد، هومن برق نورد، سیامک صفوی، الهام پاوه‌نژاد و... به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش همه روزه از ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه به روی صحنه می‌رود و قیمت بلیت آن ۳۰۰۰تومان است.