نمایش «رودکی» به کارگردانی علی پویان که در‌بردارنده مقطعی از زندگی پدر شعر فارسی است، از اول اسفند ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. علی پویان، کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با درباره این نمایش گفت: تراژدی رودکی مقطعی از زندگی پدر شعر فارسی است که تمام رنج‌ها و سختی‌هایی که بر وی گذاشته، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: شیوه نمایش به شکل روایت در روایت است. در این نمایش سخت‌ترین مقطع زندگی رودکی که همان نابینا کردن رودکی و سوزاندن آثار وی بود را با بازی هنرمندانی روی صحنه خواهیم داشت.

پویان همچنین به زمان تمرین نمایش اشاره کرد و بیان داشت: زمان برای تمرین تنگ بود و متن به گروه دیر رسید و با این حال در فرصت باقی‌مانده سعی کردیم که کاری در خور توجه داشته باشم.

این کارگردان به عوامل اشاره کرد و گفت: حرکات فرم این نمایش را فرزانه کابلی انجام می‌دهد، طراحی لباس و صحنه را بهروز غریب‌پور بر عهده دارد و موسیقی کار بر عهده مجید درخشانی است.

وی درخصوص این موضوع که آیا در نمایش آواز نیز وجود خواهد داشت، گفت: در بخش‌هایی از نمایش از شعرهای رودکی استفاده کرده‌ایم.

در این نمایش ایرج‌راد نقش رودکی را ایفا می‌کند و اصغر همت، الهام پاوه‌نژاد، امیر باران‌لویی، محمد اسکندری، مارال مختاری، بنیامین بخش‌زاده، حمید نعمت‌ا...، حسین پرستار، عزیز نقدی، کاظم هژیر‌آزاد، شا‌محمدی، امیر مولوی از دیگر بازیگران نمایش هستند.

پویان ادامه داد: ۱۵ بازیگر عهده‌دار حرکات موزون و ۲۵ بازیگر نیز به ایفای نقش می‌پردازند و قرار شده تا ۳۰ اجرا را از اول اسفند داشته باشیم و سعی خواهیم کرد روزهای شنبه نیز نمایش اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای نمایش در خارج از کشور هم گفت: به احتمال زیاد نمایش را در خارج از کشور نیز روی صحنه می‌بریم و سعی‌مان این است که این شاعر بزرگ ایرانی را به همه بشناسانیم.