پسر بن لادن؛ سفیر صلح

یکی از پسران بن لادن در مصاحبه خود با شبکه سی ان ان با ارسال پیامی از پدرش خواست تا راه دیگری برای دستیابی به اهدافش بیابد. وی گفت که این بمب‌ها و سلاح‌ها را نباید برای همه استفاده کرد.وی در یکی از محلات متوسط‌نشین حومه قاهره در مصاحبه خود گفت که برای عموم سخن می‌گوید زیرا خواستار پایان خشونت‌هایی است که پدرش مروج آن است. وی همچنین گفت که رهبر گروه القاعده باید تغییر کند.

عمر بن لادن همچنین گفت که این پیام فقط خود او نیست بلکه یکی از دوستان پدرش و سایر مسلمانان نیز چنین پیامی را به وی منتقل کرده‌اند، همه آنها معتقدند که پدرم باید راهش را عوض کند. عمر بن لادن همچنین گفت که وی پدرش را به عنوان یک تروریست نمی‌داند. آن زمان که پدرش علیه روس‌ها می‌جنگید آمریکایی‌ها از وی به عنوان یک قهرمان نام می‌بردند.عمر اسامه بن لادن در سال ۱۹۸۱ از اولین همسر بن لادن به دنیا آمد. وی چهارمین پسر بن‌لادن در میان ۱۷ فرزند وی است. پیش از این از وی و عبدا... سامه بن لادن، برادر بزرگترش به عنوان پسر عموهای بن لادن نام برده می‌شد. عمر بن لادن در بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ به همراه پدرش به سودان و پس از آن به افغانستان سفر کرد. پس از ۱۱ سپتامبر که وی از آن به عنوان یک تراژدی نام می‌برد، به عربستان سعودی بازگشت و در آنجا شرکت خود را در جده که به کار معامله آهن مشغول بود، اداره کرد. عمر اسامه بن لادن در جولای سال ۲۰۰۷ با زینا محمدالصباح ازدواج کرد. زینا پیش از عمر ۵ مرتبه ازدواج کرده بود. وی در سن ۱۶ سالگی با مردی از عربستان سعودی ازدواج کرده بود که واسطه‌ای برای آشنایی زینا با‌خانواده بن لادن شد. زینا ادعا می‌کند که یکبار در دهه ۱۹۷۰ اسامه بن لادن را در یک مهمانی در شهر لندن دیده است.

علاقه وافر عمر و زینا به اسب سواری باعث آشنایی این دو نفر شد و آنها در یک برنامه اسب سواری در مصر با یکدیگر آشنا شدند. زینا سومین همسر عمر بن لادن است و ۲۴ سال از وی بزرگتر است. وی دارای ۵ نوه است و این درحالی است که عمر بن لادن فرزند دو ساله‌ای از همسر قبلی خود دارد. این دو در سپتامبر سال ۲۰۰۷ اعلام کردند که به خاطر تهدیدهای موجود از یکدیگر جدا شده‌اند، اما پس از دو هفته با اعلام اینکه اجازه نخواهند داد که تهدیدهای زندگی مشترکشان را از بین ببرد دو باره با یکدیگر ازدواج کردند. عمر و زینا اکنون تصمیم گرفته‌ا‌ند تا در اروپا به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

در تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۰۸ آسوشیتدپرس مصاحبه‌ای با وی در شهر قاهره در مصر انجام داد. در آن زمان وی درحال تبلیغ برای یک مسابقه اسب دوانی برای ترویج صلح در شمال آفریقا بود. به نوشته وب سایت مجله تایمز عمر بن لادن آرزو دارد که سفیر صلح شود تا بتواند مسلمانان را با دنیای غرب آشتی دهد. وی ادعا کرده است که از سال ۲۰۰۰ که از افغانستان خارج شده است با پدرش هیچ تماسی نداشته است.