آدم‌برفی بسازید و جایزه بگیرید

میترا یزدچی

وقتی برف می‌آید، مخصوصا آن قدر زیاد که چند روز همه تعطیل می‌شوند، اولین کاری که به فکر هر کسی خطور می‌کند برف‌بازی و ساخت آدم‌برفی است. ساختن آدم‌برفی، همیشه بوده اما پیشینه تاریخی از آن در دست نیست، چون در تمام دنیا تقریبا یک شکل مشخصی دارد و فقط افراد در انتخاب اشیایی برای چشم و بینی آن سلیقه‌هایشان فرق می‌کند.

در کشورهای اروپایی که سال‌نو با زمستان آغاز می‌شود، ‌آدم‌برفی و ساختن آن تقریبا جزو سرگرمی‌های سال نو هم محسوب می‌شود و گفته می‌شود، باریدن برف در شب سال نو را خوش‌یمن می‌دانند.

جالب است بدانید در سال‌های اخیر ساخت آدم‌برفی از حالت ثابت که شامل یک توپ برفی بزرگ برای تن آدم‌برفی، یک توپ برفی کوچک برای سر آن، چوب‌هایی برای دست، هویجی برای بینی و زغال‌هایی برای چشم، خارج شده و شکل هندسی گرفته است، به طوری که کشورهای برف‌خیز جهان از این قابلیتشان برای جذب گردشگران استفاده می‌کنند و علاقه‌مندان به برف‌بازی و آدم‌برفی سازی، با حضور در جشنواره‌های پیکره‌سازی با برف آثاری زیبا را خلق می‌کنند. به عنوان مثال هفته گذشته در چین پیانویی با یخ توسط هنرمندان این کشور ساخته شد که قابلیت نوازندگی داشت و گردشگران می‌توانستند با پرداخت مبلغی این نوع نوازندگی را تجربه کنند.

در کشور ما نیز شهرستان کوهرنگ، یکی از شهرهای برف‌خیز و زیبا است که نمونه‌ای در این جشنواره را برگزار کرد و موفق هم بود، ولی اگر شما ساکن تهران هستید و فرصت رفتن به استان چهارمحال و بختیاری را ندارید و می‌خواهید در یک روز تعطیل تجربه‌ای مشابه داشته باشید به شما مژده می‌دهیم که به ابتکار یکی از دفاتر خدمات مسافرتی جمعه هفته جاری یک تور ساخت آدم‌برفی و پیکره‌سازی در نزدیکی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان با پرداخت ۹۵۰۰تومان می‌توانند از ۶صبح تا ۶بعدازظهر، روز تعطیل خود را به آدم‌برفی و برف‌سازی سپری کنند.

مکان حرکت برای کسانی که به تنهایی علاقه‌مند به شرکت در این تور هستند پارک لاله و کسانی که گروهی می‌خواهند بروند، هر جایی گروهشان تعیین کند است که باید بین ساعت ۴۰/۵ تا ۵۰/۵دقیقه تمام شرکت‌کنندگان حاضر شوند و ساعت ۶صبح حرکت آغاز می‌شود.

از تهران که خارج می‌شوید به سمت گردنه قوچک رفته و پس از لشگرک به فشم که حالا حدود دو متر برف روی زمین‌هایش نشسته، می‌رسید. در طول مسیر هم با صبحانه، ناهار و عصرانه از شما پذیرایی می‌شود و کاملا بیمه هستید. یک سرپرست و یک کمک‌سرپرست نیز در طول مسیر شما را همراهی می‌کنند.

برای شرکت در این تور هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ سنی، جنسی و حتی تعداد وجود ندارد.زمانی که به فشم می‌رسید، افراد گروه به تیم‌های کوچک تقسیم می‌شوند و طی مسابقه‌ای دوستانه به ساخت پیکره‌های برفی می‌پردازند.

در پایان روز بهترین پیکره انتخاب شده و از مدیر تور جایزه می‌گیرد. به این ترتیب فکر می‌کنم نه تنها با یک سفر تعطیلیتان را با شادی و تفریح همراه کردید، بلکه با دریافت یک جایزه شاید هزینه تورتان را هم درآورده باشید!

ساعت ۶بعدازظهر گروه به تهران بازمی‌گردند و حداکثر تا ۷عصر شما دوباره در تهران هستید و برای آغاز هفته‌ای پرکار آماده می‌شوید.