سفر به بهشت اروپا با قطار
میترا یزدچی
در ادامه معرفی خدمات قطار سراسری اروپا در ایران، بسته‌های مسافرتی سوئیسSwiss Travel Packages برای علاقه‌مندان سفر به سوئیس در نظر گرفته‌ایم که با توجه به مدت و نوع گردش‌های آن متفاوت است و در ذیل می‌آید.

تور Glacier Express
این تور شامل دو شب اقامت در هتل ۳ستاره با صبحانه، سه روز سفر با قطار درجه ۲، ارتقاء درجه هتل به ۴ستاره؛ البته اضافه کردن تعداد شب‌های اقامت و ارتقای درجه قطار امکان‌پذیر است. این تور در ۸ژانویه تا ۲۱اکتبر ۲۰۰۸ مطابق با ۱۸دی سال جاری تا ۲۹مهر سال آینده برگزار می‌شود.
در این تور شما با دو صومعه معروف دنیا به نام‌های St. Moritz و Zermatt آشنا می‌شوید و از پل‌های Andermatt و Brig عبور می‌کنید. در این مسیر 91تونل و 291پل وجود دارد.
در این تور شما با قطارهای توریستی تمام‌نما به منطقه مرکزی کوه‌های آلپ رفته و در بهترین هتل‌های دنیا اقامت کنید.
تور
Tops of Switzerland
در این تور شما، چهار شب در هتل 3ستاره اقامت دارید، سفر شما با قطار درجه 2، پنج روز به طول می‌انجامد و البته باز هم می‌توانید درجه هتل و قطارتان را ارتقاء دهید.
قله‌های سوئیس
Swiss Mountain Peak
در این تور شما از مناظر دیدنیSchilthorn Piz Gloria، رستوران گردان، سفر دریایی با قایق از دریاچه Interlaken و Brienz دیدن می‌کنید که فقط در طول تابستان برگزار می‌شود.
تور Wilhelm Tell Express
در این تور شما دو شب در هتل ۳ستاره (در شهرهای لوکرن و لوگانو) اقامت داشته، سه روز با قطار و قایق درجه یک سفر کرده و در صورت تمایل می‌توانید هتل و قطارتان را نیز ارتقاء دهید.
این تور از اول ماه می 2008 مطابق 11 اردیبهشت 1387 تا 20اکتبر مطابق با 28مهر برگزار می‌شود.
در این تور شما سوئیس مرکزی و بخش ایتالیایی Ticino را که هر دو از مناطق بسیار زیبای سوئیس هستند، می‌بینید. در لوکرن نیز اقامت داشته و از جاذبه‌های دریاچه آن که همراه با قایق‌های پدالی و قطار توریستی با شیشه‌های تمام‌نما در مسیر دیدنی Gott hard تا بخش ایتالیایی زبان لوگانو ادامه دارد، لذت خواهید برد.
تور دریاچه ژنو و Matterhorn
این تور شما را با شگفت‌انگیزترین مناطق سوئیس، شهرهای قدیمی و تاریخی، دریاچه زیبای ژنو، فرهنگ و تاریخ مردم سوئیس و البته کوه‌های آلپ آشنا می‌کند.
ژنو، یکی از شهرهای معروف سوئیس و مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی معروف دنیا مانند سازمان صلیب سرخ و ... است. این سازمان در سال 1859 توسط «آندی دونا» که مردی سوئیسی و اهل ژنو بود، آغاز به کار کرد. او در راه سفر به منطقه جنگی بین اتریش و ایتالیا، که 40000نفر در آن کشته شدند، به دیدار ناپلئون سوم می‌رفته و در راه وضعیت جنگ‌زدگان او را متاثر می‌کند و انگیزه‌ای در او ایجاد می‌‌شود که بی‌درنگ به یاری زخمی‌ها بشتابد.
دیگران هم به دنبال آندی و پس از دیدن فداکاری او، بی‌درنگ به یاری زخمی‌ها می‌شتابند. آندی، پس از بازگشت به ژنو، خاطرات این واقعه را در سولفرینوی می‌نویسند و پیشنهاد تاسیس سازمانی از داوطلبان ماهر برای کمک به آسیب‌دیدگان جنگ را می‌دهد و به خرج خودش این مطلب را چاپ و به دربار پادشاهان اروپا ارسال می‌کند.
چندی بعد صلیب سرخ در ژنو بنیان‌گذاری شده و هم‌اکنون در 190 کشور جهان فعال است.
تور Golden Pass
اگر می‌خواهید در طول صعود به مناطق زیبای آلپ، زمانی توقف داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به تور Golden Pass بروید.
در این تور شما پنج شب در یک هتل ۳ستاره و اتاق ۲نفره در لوکرن و شب در اینتر لیک و یک شب هم در مونگروکس اقامت دارید. سفر شما پنج‌روز با قطار درجه ۲ است و می‌توانید در صورت تمایل هتل و قطار موردنظرتان را ارتقا بدهید. همچنین قطارهای محلی به شما ۵۰درصد هم در این تور تخفیف می‌دهند.
کوه‌های اروپای غربی یک دیواره 1200کیلومتری هستند که از آلمان تا ایتالیا ادامه دارند. در این ناحیه دره‌هایی پر از یخچال‌های طبیعی و قله‌ای با ارتفاع بیش از 4750متر دیده می‌شوند. پوشش گیاهی آلپ نیز به نسبت ارتفاع تغییر می‌کنند. درختان برگ‌ریز روی دامنه‌های پایین به سمت بالا تا درختان کاج ادامه دارند. بالاتر از کاج‌ها، نواحی چمنزار هستند
که با سنگ یا برف دائمی در بالاترین ارتفاع را پوشانده‌اند.
تجربه‌ای متفاوت
لوگانو، نیز شهری در مرز سوئیس و ایتالیا است و زیبایی‌های آن به قدری است که شما با تجربه‌ای متفاوت روبه‌رو می‌شوید.در این شهر ظاهر بیشتر منازل رنگارنگ و گل‌کاری شده است. مردم آن هم به سه زبان آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی آشنا هستند.
مسیرهای گردشگری سوئیس
علاوه بر بستر‌های سفری تنظیم شده شما می‌توانید در مسیرهای زیر به دلخواه برنامه‌ریزی کنید و سوئیس را ببینید.
Glacier Express
مسیر: Zermatt-Brig- Andermatt- chur- Davos/ Moritz سفری تمام‌نما (پانورامیک) در میان Alpine منطقه مرکزی سوئیس و مسیر جالب شرق به غرب آلپ سوئیس. در این مسیر ۷ ساعته، از ۲۹۱ پل و ۹۱تونل می‌گذرید و از ارتفاعات ۶۷۰۸ فوتی oberlap عبور می‌کنید. در تمام طول سفر علاوه بر امکان تهیه نوشیدنی و میان‌وعده‌ها در واگن بوفه قطار Glacier Express غذا در صندلی شما سرو می‌شود.
Bernina Express
گذرگاه شمالی- جنوبی آلپ از ehur به lugano- مناظری دیدنی از یخچال‌های عصر یخبندان.
مسیر: ehur/Davos-St- Moritz-Bernina Pass- Poschiavo- Tirano این مسیر کوه‌های آلپ را در مسیر شمالی- جنوبی و برعکس می‌پیماید و بهترین انتخاب برای کسانی است که مایل به دیدن یخچال و مناظر طبیعی حیرت‌آور در واگن‌های توریستی تمام‌نما هستند.
Golden Pass line
مسیر: zurich-lucerne-Bruning Pass- lnterlaken- zweisimmen- Montreux (اGeneva)
این مسیر مرکز سوئیس را به دریاچه ژنو متصل می‌کند. بعضی اوقات در این مسیر شما می‌توانید از پیش صندلیتان را رزرو نمایید.
مسیر: Wilhelm Tell Expressر locarmo/lugano- Bellinzona- Fluelen- lakelucerne- St. Gotthard- Lucerne
این مسیر دو منطقه از زیباترین مناطق سوئیس یعنی سوئیس مرکزی و Halianate Ticino را به هم متصل می‌کند. این مسیر شامل گذر از دریاچه Lucerne با قایق و در ادامه با قطارهای توریستی است. بلیت این مسیر شامل رزرو جا در قایق توریستی و قطار، غذای سرد و گرم، هدیه یادگاری و اطلاعاتی در زمینه سفر است.
Palm Express
مسیر:loganoر-st.moritz
سفری با اتوبوس که شما را به بازدید از سبک‌های متفاوت زندگی درآب و هواهای مختلف دعوت می‌کند. این اتوبوس در قسمتی از مسیر خود وارد ایتالیا شده و سپس مجددا به سوئیس بازمی‌گردد. بنابراین داشتن مدارکی جهت اجازه ورود به ایتالیا ضروری است.
Napoleon route express
مسیرdomodossola-simplon pass:Brig-saas fee
این مسیر با اتوبوس طی می‌شود و در تمام مسیر پیچ‌ در پیچ و کوهستانی از Gondo تا قله را می‌پیماید و در طول مسیر در هتل Gabi جایی که ناپلئون شبی را در آنجا گذرانده است، توقف می‌کند و شما می‌توانید از بالای قله نظاره‌گر کوه‌های زیبا باشید.
{St. Bernard express & mont blanc express
مسیر: Martigng-orsieres-grand st.bernard& martigny-charteland frontiere-chamoni
این سفر شما را به mont Blanc، بلندترین قله‌ اروپا، با گذر از مناطق دیدنی، دره‌های عمیق پل‌های زیبا می‌برد. بلیت شما در این سفر برای فرانسه هم معتبر است.
Pre-alpin express(voralpn Express)
مسیر:Romanshorn-st.Gollen-rapperswill-arth-goldau-lucerne این مسیر از محل‌هایی چون صومعه و شهر تاریخی st.Gallen که از جانب یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است و از کوه santis، باغ‌وحش، پارک حیوانات و سایر مناطق دیدنی سوئیس عبور می‌کند. سفر با قایق‌های توریستی روی 5 دریاچه سوئیس نیز در این مسیر پیش‌بینی شده است.
هتل‌های زنجیره‌ای
برای برنامه‌های شخصی
اگر شما تصمیم دارید با قطار سراسری اروپا شخصا سفر کنید، خوب است بدانید به تازگی گروه هتل‌های Ascott با این سیستم همکاریش را آغاز کرده و شما می‌توانید در کنار انتخاب مسیرهای سفرتان از خدمات این سری هتل‌ها نه تنها در اروپا و امریکا بلکه در آسیا هم بهره ببرید.
گروه‌ هتل‌های Ascott، بزرگ‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات اقامتی با 14000 واحد در شهرهای معتبر و معروف دنیا است و نمایندگی قطار سراسری اروپا در کنار ارائه خدمات حمل و نقل برای رفاه میهمانان خود، خدمات این هتل‌ها را نیز ارائه می‌دهد.