پنجمین محموله سوخت نیروگاه بوشهر بامداد دوم بهمن‌ماه به محل ساختگاه نیروگاه بوشهر حمل شد.

روابط‌عمومی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۵۵ تن از ۸۲ تن سوخت اولیه بوشهر به ایران حمل شده و عملیات حمل سوخت باقی مانده طبق جدول زمانی مشخص انجام می‌شود. حمل سوخت نیروگاه بوشهر بیش از یک ماه است که به ایران آغاز شده است. چهارمین محموله سوخت چهار روز پیش از این و سومین محموله سوخت، بیش از یک ماه قبل از ارسال چهارمین محموله سوخت وارد ایران شده بود.

کمپانی «اتم استروی اکسپورت»، پیمانکار روسی ساخت و تجهیز نیروگاه اتمی بوشهر، خبر تحویل پنجمین محموله سوخت هسته‌ای به اولین واحد نیروگاه اتمی ایران را تایید کرد.

ایرینا یسیپووا، دبیر مطبوعاتی «اتم استروی اکسپورت» به خبرگزاری نووستی اطلاع داد: ما محموله دیگری حاوی سوخت هسته‌ای را برای استفاده در نیروگاه اتمی بوشهر به ایران عرضه کردیم. به گفته وی، این محموله شامل ۲۴ کپسول گرمازا با وزن کل اورانیوم حدود ۱۷ تن بود. پیش‌تر سرگی کرینکو، رییس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه (روس اتم) اطلاع داده بود که تحویل سوخت هسته‌ای به نیروگاه اتمی ایران در ماه فوریه ۲۰۰۸ پایان می‌یابد و در تابستان نیروگاه کار با سوخت را آغاز می‌کند.

سرگئی اشماتکو، رییس اتم استروی اکسپورت نیز اخیرا گفت: روسیه قصد دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را به پایان برساند.