سینماها آماده حضور فجر

شمارش معکوس برای آغاز بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد و علاقه‌مندان منتظرند تا دیگر بار فیلم‌هایی را که قرار‌است در این جشنواره به نمایش دربیاید ببیند چرا که احتمال دارد بعضی از آنها فقط طی زمانی که جشنواره برپاست به نمایش دربیایند. سینما فلسطین هم از روز پنجم‌ بهمن‌ماه، محل پیش‌فروش بلیت جشنواره خواهد بود و هنرمندان و نمایندگان رسانه‌ها در آن روز از ساعت ۱۴ تا ۱۹ می‌توانند بلیت جشنواره را خریداری کنند. دانشجویان هم به گزارش ایسنا می‌توانند از تخفیف ۲۰درصدی برای خرید بلیت جشنواره استفاده کنند.

وقت مردن و مانسفلد در بخش بین‌المللی

فیلم «وقت مردن» اثر «دوروتا کدژیرز اوسکا» با حضور بازیگرانی چون «دانوتا سافلارسکا»، «مارتا والدرا» و «تریتسوف کلوبینر» که موفق به کسب چهار جایزه بهترین بازیگر زن، بهترین صداگذاری، جایره فیلم منتخب تماشاگران و بهترین فیلم از نگاه منتقدان در فستیوال فیلم مهستان بوده است، آماده نمایش در بخش بین‌المللی جشنواره است.

فیلم مانسفلد به کارگردانی «آندور سزیلاگی» و با بازی «پیتر فانسکیا»، «میامو نگسترن» و «گرگو باردی» هم مهمان بخش بین‌المللی بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر است.

لئون ویتالی مشاور و دستیار شخصی «استنلی کوبریک» هم آماده آمدن به ایران است. او که در سال ۲۰۰۳ در مقام مشاور و تهیه‌کننده به کمک تادفیلد آمد و نخستین فیلم مشترکشان به عنوان «بچه‌های کوچک» چهار نامزدی گلدن گلوب و سه‌نامزدی اسکار را از آن خود کرده، قرار است در جشنواره امسال فیلم فجر، مهمان ایران باشد.فیلم‌های «الکساندرا» ساخته الکساندر سوخورف و «الجان» ساخته فولکر شلوندورف هم در جشنواره فجر امسال روی پرده خواهند رفت.سوخورف، کارگردان مشهور سینمای روسیه آثاری چون کشتی یونانی و پدر و پسر را در پرونده دارد و فیلم شلوندورف هم داستان مردی است که به دنبال کسب معنویت از فرانسه و غرب به شرق عالم سفر می‌کند.به گزارش فارس این دو فیلم محصول ۲۰۰۷ سینمای جهان هستند که در بخش بین‌‌المللی فجر ۲۶ نمایش داده می‌شوند.

از سوی دیگر شاید یکی از اتفاقاتی هم که ممکن به جذابیت بیشتر جشنواره بیافزاید افتتاح سینما آزادی است که سرانجام پس از هشت نه سال با همت شهرداری تهران می‌تواند از روز نخست افتتاح جشنواره آماده پذیرایی از دوستداران سینما باشد. سینما آزادی قرار است میزبان بخش فیلم‌های ایرانی این دور از جشنواره باشد. پیش از این قرار بود که این سینما روز ۲۲بهمن افتتاح شود، اما با تاکید قالیباف، شهردار تهران قرار شد افتتاح این سینما در روز نخست آغاز جشنواره و کاملا مردمی و بدون تشریفات باشد.