دولت بودجه سینمای ملی را دوبرابر کرد

خبرگزاری فارس- در بودجه سال آینده، برنامه حمایت از «گسترش سینمای ملی» نسبت به امسال از رشد ۱۱۲درصدی برخوردار شده است که گویای رشد حداقل ۲برابری در این بخش است. به گزارش فارس بودجه این برنامه امسال ۲۱‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومان بوده است که در سال آینده این رقم بالغ بر ۴۶‌میلیارد و ۹۷‌میلیون تومان خواهد بود. بر اساس گزارش فارس، برنامه‌های هنری در سال آینده در تمامی بخش‌ها رشد نشان می‌دهد.

برنامه حمایت و گسترش هنرهای نمایشی

بر این اساس پس از برنامه‌ «گسترش سینمای ملی» برنامه «حمایت و گسترش هنرهای نمایشی» نیز از رشد ۶۷‌درصدی برخوردار شده است. بودجه این برنامه امسال ۸‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومان بوده است که در سال آینده ۱۴‌میلیارد و ۶۰۸‌میلیون تومان خواهد بود.

برنامه حمایت و صیانت از موسیقی ملی

بودجه حمایت از موسیقی ملی در سال آینده ۴۸‌درصد رشد نشان می‌دهد. این برنامه در سال‌جاری از ۵‌میلیارد تومان بودجه برخوردار بود که در سال آینده این مبلغ به ۷‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون تومان بالغ خواهد شد.

برنامه حمایت و گسترش هنرهای تجسمی

رشد بودجه هنرهای تجسمی در سال آینده برابر با ۲۶‌درصد است. بودجه این بخش در سال ۸۷ معادل ۶‌میلیارد و ۶۰۳‌میلیون تومان است. بودجه برنامه حمایت و گسترش هنرهای تجسمی در سال‌جاری ۵‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان بوده است.

برنامه حمایت از امور رفاهی و اجتماعی نویسندگان،‌ هنرمندان و روزنامه‌نگاران

برنامه حمایت از امور رفاهی و اجتماعی نویسندگان،‌ هنرمندان و روزنامه‌نگاران در سال‌جاری از ۶‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان بودجه برخوردار بوده است که این رقم در سال آینده بالغ بر ۸‌میلیارد و ۶۴۸‌میلیون تومان پیش بینی شده است که حاکی از رشدی ۳۹‌درصدی است.